Na test jsme si převzali elektrickou variantu Jeepu Avenger v nejvyšší výbavě Summit. Vůz je koncernovým dvojčetem například Peugeotu e-2008, i když oproti němu má vyšší světlou výšku. Naopak pohon všech kol zde chybí, i když do budoucna s ním podle Jeepu prý můžeme počítat. Zatím jsme s vozem ujeli 240 km a po stránce spotřeby a dojezdu to není nic moc hezkého. I když se hodně snažíme, průměrná spotřeba zatím činí 18,7 kWh na 100 km. To je celkem dost, uvážíme-li, že baterie vozu má využitelnou kapacitu 50,8 kWh. Naprostým peklem jsou pak pro Avenger EV dálnice. Na nich je spotřeba okolo 23 kWh na 100 km.
Vůz umí jet maximálně 150 km/h a v případě režimu Sport mu to nedělá žádné problémy. Co se ale stane, když vyjedete stejně jako my s plnou baterií a chcete ujet 180 km v kuse? Odpověď je jednoduchá. Ani s dojezdem 350 km dle palubního počítače nedojedete. Avenger EV je tak ideální hlavně do města, kde se dokáže v režimu Eco spokojeně plížit. V kabině je dostatek místa hlavně po cestující vpředu. Vzadu je naopak minimum místa pro kolena a nad hlavou to také není žádná sláva. Kabina je vyvedena celkem moderně a nechybí poctivá lišta s hromadou tlačítek pro ovládání klimatizace.
Podvozek je naladěn na hodně měkké nastavení, což nám pomáhá hlavně na rozbitých okreskách. Jen je potřeba si dávat pozor na sportovnější jízdu, kdy se karoserie až nepříjemně moc naklání a vůz má tendenci jít do přetáčivého smyku. Další poznatky si necháme do velkého testu, kde budeme hledat odpověď na to, zda si tento vůz zaslouží titul Auto Roku.
Technické parametry Jeep Avenger (2022)
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 080 × 1 780 × 1 530 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 115 kW, 156 koní, točivý moment: 260 Nm |
Baterie | 54 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 15,3 kWh / 100 km, dojezd: 404 km |
Cena od |