Právě testujeme Jeep Avenger EV

7
Právě testujeme Jeep Avenger EV
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Avenger EV je ideální hlavně do města
  • Zatím jezdíme za 18,7 kWh na 100 km

Na test jsme si převzali elektrickou variantu Jeepu Avenger v nejvyšší výbavě Summit. Vůz je koncernovým dvojčetem například Peugeotu e-2008, i když oproti němu má vyšší světlou výšku. Naopak pohon všech kol zde chybí, i když do budoucna s ním podle Jeepu prý můžeme počítat. Zatím jsme s vozem ujeli 240 km a po stránce spotřeby a dojezdu to není nic moc hezkého. I když se hodně snažíme, průměrná spotřeba zatím činí 18,7 kWh na 100 km. To je celkem dost, uvážíme-li, že baterie vozu má využitelnou kapacitu 50,8 kWh. Naprostým peklem jsou pak pro Avenger EV dálnice. Na nich je spotřeba okolo 23 kWh na 100 km.

Vůz umí jet maximálně 150 km/h a v případě režimu Sport mu to nedělá žádné problémy. Co se ale stane, když vyjedete stejně jako my s plnou baterií a chcete ujet 180 km v kuse? Odpověď je jednoduchá. Ani s dojezdem 350 km dle palubního počítače nedojedete. Avenger EV je tak ideální hlavně do města, kde se dokáže v režimu Eco spokojeně plížit. V kabině je dostatek místa hlavně po cestující vpředu. Vzadu je naopak minimum místa pro kolena a nad hlavou to také není žádná sláva. Kabina je vyvedena celkem moderně a nechybí poctivá lišta s hromadou tlačítek pro ovládání klimatizace.

Podvozek je naladěn na hodně měkké nastavení, což nám pomáhá hlavně na rozbitých okreskách. Jen je potřeba si dávat pozor na sportovnější jízdu, kdy se karoserie až nepříjemně moc naklání a vůz má tendenci jít do přetáčivého smyku. Další poznatky si necháme do velkého testu, kde budeme hledat odpověď na to, zda si tento vůz zaslouží titul Auto Roku.

Technické parametry Jeep Avenger (2022)

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 080 × 1 780 × 1 530 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon115 kW, 156 koní, točivý moment: 260 Nm
Baterie54 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,3 kWh / 100 km, dojezd: 404 km
Cena od
Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Někde jsem četl abusrdní nedostatky, jako např. osilnění řidiče od vlastního bočního blinkru ve tmě. To mi přijde absurdní. Z venku je to určitě pěkné auto, ale pořád má být v první řadě použitelné. A v druhé řadě je to pořád jen melé B-SUV, takže mi přijde předražená i základní benzínová verze. No, budeme ještě rádi vítat čínská auta, pokud je nezakážou dovážet skrze CLO.
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Naposledy upraveno: 20. 11. 2023 16:35
Zrovna jsem si na e-salonu říkal, že museli hodně platit, aby tahle předražená s.čka dostala titul auto roku. Cena 1,4 milionu
Petr Jahoda
Petr Jahoda
Pěknej šrot, za ty prachy, neber to. Svět se úplně zbláznil, měli tam dát baterku 30 kWh, 50 je zbytečně moc..
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Stellantis zas a znovu...Jeep do města... nemožnost 4x4...bez tažného...parametry EV s ohledem na velikost tristní...já bych fakt chtěl podpořit Evropské EV...ale kromě koncernu VW, kde to jakžtakž jde, možná ještě polocinske Volvo teda moc na výběr není :(

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze