Právě představený Mercedes-Benz EQV zaujme 90kWh baterií i dojezdem přes 400 km

Právě představený Mercedes-Benz EQV zaujme 90kWh baterií i dojezdem přes 400 km
  • Elektrická pohonná jednotka se chlubí výkonem 150 kW s dojezdem až 405 km
  • K nabíjení slouží vodou chlazená palubní nabíječka s výkonem 11 kW
  • Do podlahy integrovaná baterie disponuje úctyhodnou kapacitou 90 kWh

Concept EQV, který odhalila automobilka Mercedes-Benz Vans na ženevské Motor Show v březnu letošního roku, dnes konečně dostává svou sériovou podobu. Elektromobil Mercedes-Benz EQV se stal nejmladším členem rodiny Mercedes EQ a představuje první plně elektrické MPV stuttgartské automobilky.

Mercedes EQV - světová premiéra

Vozidlo zaujme, podobně jako Audi e-tron, vysokou kapacitou baterie 90 kWh a slibovaným maximálním dojezdem 405 kilometrů. Tato hodnota reflektuje předběžné údaje, věříme však, že by se reálný dojezd mohl pohybovat nad hranicí 360 kilometrů, což je přibližně třikrát více, než kolik v našem víkendovém testu zvládlo eVito. Již v základní výbavě je navíc Mercedes-Benz EQV vybaven vodou chlazenou palubní nabíječkou (OBC) s výkonem 11 kW, vhodnou jak k domácímu AC nabíjení, tak na nabíjení na veřejných nabíječkách.

Po designové stránce se Mercedes-Benz EQV opravdu povedl a na živo vypadá možná dokonce ještě o fous lépe než na fotografiích. Líbivý vzhled podtrhují 18" kola, která zlepšují aerodynamiku a k vozu se zkrátka hodí. Suverénně se tak podle nás jedná o nejlépe vypadající plně elektrický van od Mercedesu.

Uvnitř vozu dále najdeme upravený systém MBUX pro EQ, kterému dominuje 10palcový displej s vysokým rozlišením s typickou dlaždicí „EQ“, která slouží jako centrální přístupový bod ke všem specifickým zobrazením a nastavením. Silnou stránkou MBUX je inteligentní hlasové ovládání aktivované slovy „Hej Mercedesi“, jímž lze ovládat telefon, navigaci, hudbu, počasí, stejně jako další funkce pro pohodlí posádky automobilu. Novinka bude veřejnosti poprvé prezentována na letošním IAA v období od 12. do 22. září.

Diskuze ke článku
Josef B.
Tak asi mi ta matematika furt nejde...
Dojezd až 400km, baterie 90kWh, to vychází na spotřebu 22.5kWh/100km... to jsem zvědavej..
Pak se píše že spotřeba je 27kWh/100km což by bylo 333 km. Tak když 300 ujede, asi to bude i s rezervou...
kuk
"baterie disponuje úctyhodnou kapacitou 90 kWh"

Celý léta nás dinosauři masírují zkripleně malejma baterkama u dodávek a když už tam milostivě vrznou skoro normální baterku, tak je to najednou "úctyhodná kapacita". ha ha ha. :D

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze