O budoucím směřování automobilky Porsche asi netřeba dlouze polemizovat. O elektřině mluví skoro tak často, jako se v těchto dnech ve společnosti mluví o koronaviru. Důležitost, jakou ve Stuttgartu elektřině připisují, asi nejlépe vykresluje postupné přesouvání prostředků z etablovaných závodních sérií do jedné jediné – formule E. A tak i takřka nesmrtelné spojení Porsche – Le Mans platí už jen v historických záznamech.
Trend ale dokládá i další nedávné počínání ikonické značky. Porsche totiž zveřejnilo skici z kategorie do „šuplíku,“ na kterých je zachyceno 15 konceptů, které až do nynějška nespatřily světlo světa. Informaci přinesl například carscoops.com. V pomyslném šuplíku se přitom nacházejí i skvosty z roku 2005. Pro nás je nejzajímavější koncept Vision E. S datem vzniku 2019 se jedná o jeden z nejnovějších. Asi nepřekvapí, že vznikl u příležitosti vstupu automobilky právě do formule E.
Příběh Vision E je proto spojen s touto sérií více, než by se na první pohled mohlo zdát. Tak zaprvé jde o hyperauto určeného pouze pro jízdu na závodním okruhu. Zadruhé, stejně jako vůz formule E, nabídne pouze jednomístný kokpit pro řidiče, byť uzavřený. V neposlední řadě se designéři ve velké míře inspirovali skutečnou „předlohou“ při stavbě karoserie. Koncept v sobě ale dále mísí i prvky z modelu 918 Spyder a dokonce některé přebírá i z Vision 918 RS.
Zatímco jiné z uveřejněných konceptů skončily pouze na papíře, tenhle prototyp se dostal až do fáze vývoje tvrdého modelu v měřítku 1:1. Tady ale zatím veškeré práce ustaly, bohužel se tedy nejedná o funkční model schopný vlastního pohybu.
„Vision E byl navržen jako ultralehký jednomístný závodní vůz určený pro jízdu na dráze. Díky centrální poloze sedačky a 800V technologii by řidičům z řad soukromých osob nabídl bezpochyby jinak nedosažitelný zážitek z jízdy,“ zní v prohlášení Porsche.
O dalších konceptech se na svých stránkách zmiňuje například aktualne.cz.