Porsche údajně do několika let obohatí výbavu svých elektrických modelů o umělé řazení. Prvním modelem by se měl stát Taycan v roce 2027 a virtuální převodovka, jakou známe například z Hyundaie Ioniq 5 N se tak objeví v nabídce prémiové sportovní značky, která si po desetiletí základá na pravověrném sportovním zážitku. Porsche již informovalo manažery a prodejce v USA. A je to právě značka Hyundai, která jako první přišla se simulací umělého řazení a s tím spojených zvuků motoru. A jelikož nedávno jsme informovali o tom, že u Porsche si vyzkoušeli Ioniq 5 N, asi není divu, že byla jen otázka času, kdy něco takového dorazí i sem. Na druhou stranu, zástupci značky prohlašují, že každý řidič by měl být schopen sám se rozhodnout, kdy tyto sportovní funkce použije a kdy bude jezdit tiše a bez přidané falše.
Drobná nápověda, že se něco chystá, byla v rámci nedávné premiéry elektrického Cayenne. Ten totiž nabízí umělé zvuky motoru, které se liší podle zvoleného jízdního režimu. V tomto případě ještě nejsou přítomny falešné „kvalty“, ale dost možná se i tohle změní. A kdo by snad přeci jen toužil po tom, aby jeho elektromobil řadil šest převodových stupňů, v podstatě mu zbyde jen jedna možnost, jak toho dosáhnout. Zpětně totiž nebude nová funkce distribuována prostřednictvím OTA. V podstatě to není ani možné. Je sice pravdou, že u Taycanu pro rok 2027 nedojde k žádným hardwarovým změnám hnacího ústrojí, avšak jeho volant bude vyžadovat nemalou úpravu. Současnému Taycanu totiž chybí pádla pro řazení a bez nich nepůjde chystaná vychytávka použít.

