Porsche pořádně otestovalo Hyundai Ioniq 5 N. Díky němu chystá řadu změn

1
Porsche pořádně otestovalo Hyundai Ioniq 5 N. Díky němu chystá řadu změn
Fotografie: Hyundai
  • Ioniq 5 N dostal hned dva šéfy vývoje u značky Porsche
  • Oba okouzlilo zrychlení, umělé zvuky pohonu a falešné řazení
  • U nového Porsche 718 se díky tomu dočkáme obou zmíněných funkcí

Je to asi překvapivé, ale ani když si zakoupíte vůz značky Porsche, nemáte jistotu naprosté dokonalosti. Řeč je zde o elektromobilech, kterých má německá značka v nabídce poměrně dost, ale jak se ukazuje, konkurence umí leccos lépe. Důkazem je nová informace o tom, že Porsche si interně otestovalo Hyundai Ioniq 5 N a na konci testovací procedury z něj bylo naprosto paf. Získané poznatky Porsche využije při vývoji elektrického sportovního modelu 718, jenž má na trh dorazit v příštím roce. Porsche díky Hyundai Ioniq 5 N zvažuje přidání virtuálních zvuků a řazení umělých převodových stupňů, které by napodobovaly vozidla se spalovacím motorem. Důkazem je i Frank Moser, viceprezident pro vývoj dvoudveřových modelů 718 a 911. Ten řekl, že Ioniq 5 N řídil několikrát a podle něj je tento vůz doslova průlomový.

„Z Ioniqu 5 N jsme se hodně naučili. Řídil jsem ho několikrát. Udělali ho opravdu, ale opravdu dobrý,“ řekl Moser. Překvapením je taktéž fakt, že Ioniq 5 N dokázal okouzlit i Andrease Preuningera, který má na starosti vývoj modelů řad 911 GT3 a GT3 RS. Původně se přitom Preuninger moc netvářil, když měl poprvé jet v elektrickém korejském vozidle. Podle Mosera ale stačilo stisknout tlačítko „N Grin Boost“ a bylo hotovo. Současně ale Moser dodává, že umělé zvuky pohonu a falešné řazení půjde v případě potřeby zcela deaktivovat. Zákazník dostane šanci se rozhodnout, zda chce jezdit v naprosto tichém režimu, nebo se chce stát součástí hry a vnímat virtuální zvuky ploché „šestky“ a užívat si pocit z řazení. Ioniq 5 N je zkrátka inspirativním vozem, který v jeden čas zaujal i značku Lamborghini. Tam se ale k instalaci „umělých věcí“ příliš nemají a jsou spíše proti nim.

Diskuze ke článku
Karel Marel
To je doba – Porsche kopíruje Hyundai. Vsadím se, že to budou zase „vychytávky“ typu virtuální řazení, ještě větší hluk apod., místo skvělých jízdních vlastností za přijatelnou cenu.
Mě by k Porsche přesvědčila lepší efektivita, stabilní software a ne ten nesmyslný servis po 30 tisících km.
Macana jsem chtěl, ale dnes už je třeba BMW iX3 dál. Takže tam asi bude muset být nějaká pěkná slevička – ale tu kluci asi dát nechtějí.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze