Na salonu LA Auto Show představilo Porsche velké novinky pro svou průkopnickou elektrořadu Taycan. Ke stávajícímu sedanu Sport Saloon a crossoverovému kombi Cross Turismo totiž přibyl klasičtěji střižený kombík, nebo spíše shooting brake. Ten dostal jméno Sport Turismo a představuje zatím nejpraktičtější čistě silniční verzi Taycanu. K mání je zpočátku pouze v nové verzi GTS, což je další významná novinka. Specificky laděný pohon pro ty, kteří k jízdním zážitkům nevyžadují jízdní výkony hypersportu se výkonově tradičně trefuje mezi verze 4S a Turbo, nabízí však vylepšenou ovladatelnost a také efektivitu. Díky novým elektromotorům totiž ujede v kombinovaném režimu podle WLTP až 504 km, tedy vůbec poprvé u Porsche přes 500 km. Další motorizace pro Sport Turismo budou následovat. Stejně tak nové, efektivnější elektromotory postupně dostanou i ostatní motorizace.
Nový pohon nabídne dva motory o systémovém výkonu 440 kW (598 k), s nimiž zrychlí z klidu na 100 km/h při aktivaci Launch Control za 3,7 s a dosáhne 250 km/h. Verze GTS dostala speciální ladění adaptivního vzduchového pérování PASM a zvukového generátoru Porsche Electric Sport Sound. Standardem jsou 20" kola, skrývající brzdové kotouče o průměru 390/358 mm. Ty lze nahradit karbon-keramickými a doplnit natáčení zadních kol. Novinkou je rovněž elektrochromaticky zastínitelné střešní okno. To se umí v několika krocích zneprůhlednit, nebo dokonce vytvořit dekorační vzory.
Porsche Taycan GTS a Sport Turismo GTS se dostane na trh na jaře 2022. České ceny zatím oznámeny nebyly, v Německu obě verze přijdou na na 131 834 eur (3,32 mil. Kč) 132 786 eur (3,35 mil. Kč).
Technické parametry Porsche Taycan Sport Turismo GTS
Kompletní specifikaceKonstrukce | kombi, ? × ? × ? mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 440 kW, 598 koní |
Baterie | 93,4 kWh (83,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 270 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 504 km |
Cena od |