Porsche se usilovně snaží z bolestného elektrického přerodu vyjít jako silná prémiová značka. K tomu ale potřebuje udržet si postavení technologického lídra. A to bude mezi elektromobily těžší. Skýtají totiž mnohem menší prostor pro technologickou excelenci, než spalovací automobily. A tak je nutné vyvinout násobné úsilí, aby těch několik celků, z nichž bateriové auto sestává, bylo opravdu na špičkové úrovni. Největší prostor zatím skýtají baterie, a tak se Porsche podle insideevs.com rozhodlo ukázat všem záda i v této oblasti.
Zatímco většina výrobců elektromobilů spoléhá na elektrické články od externích dodavatelů, vizionáři kalibru Tesly si vyrábějí svoje. Má to řadu výhod – není třeba se obávat jejich nedostatku a lze si je konstruovat a vyrábět přesně podle vlastní potřeby. Aktuálně se pro výstavbu vlastní baterkárny rozhodlo i Porsche. Vyroste ve švábském Tübingenu, který leží na dohled od Stuttgartu a je na něj velmi dobře dopravně napojen. Podrobnosti zatím neznáme, ale generální ředitel Porsche Oliver Blume k tomu prohlásil: „...ale je tu také prostor pro vysoce výkonné bateriové články. To je naše doména. Podobně, jako jsme vypiplali špičkové spalovací motory, chceme stanout v čele vývoje vysoce výkonných baterií.“
Nevoní z toho benzín, nekouká z toho frenetické ječení vytáčených závodních motorů, a přesto se tomu Porsche nevyhne. Taková práce má totiž smysl – kdo už okusil Porsche Taycan, zřejmě pochopil, že se tu otevírají úplně nové světy plné zážitků, jaké jsme dosud neznali. A to jsme teprve na začátku. Inženýři Porsche, které je už po desetiletí symbolem té nejlepší techniky, si to dobře uvědomují a hledají vlastní cestu. K vrcholným výkonům budou potřebovat špičkové baterie. A než platit zisky externím dodavatelům, plus se s nimi dělit o vlastní know how, je lepší spolehnout se na vlastní zdroje.