Porsche řeší dilema ohledně autonomního řízení

Porsche řeší dilema ohledně autonomního řízení
  • Autonomní systém by měl přebrat nezábavnou část řízení
  • Automobilka se plně soustředí na Mission-E

Nebylo tomu tak dávno, co Porsche o systému autonomního řízení ani nepřemýšlelo. Porsche přeci chcete řídit a ne jen znuděně koukat. Pomalu ale vysoce postaveným inženýrům ze Stuttgartu dochází, že by německá automobilka bez samořízení možná ztratila nemálo zákazníků, a tak začíná pomalu obracet.

Porsche Panamera 4 E-Hybrid (2016)

Podobně jako třeba Nissan staví Porsche úlohu autonomního systému na předpokladu, že je řízení zábava. Proto počítá s využitím této technologie při dopravních zácpách, parkování a dalších nezáživných částech řízení. O tomto tématu se pro britský časopis Autocar rozpovídal ředitel společnosti Oliver Blume: „Když si kupujete Porsche, chcete ho řídit. Momentálně vůbec nepočítáme s plnohodnotným autonomním systémem. Chceme kombinovat moderní technologie s pravými Porsche geny, abyste pořád měli opravdové Porsche. Když například pojedete ráno do práce, budete mít možnost přečíst si noviny. Když pojedete do restaurace, vůz si najde místo na parkování.“

Porsche nezapomnělo ani na elektrický Mission-E. Prozatím prý budou mít zákazníci možnost řídit klasické vozy na spalovací motor stejně jako moderní sportovní vozy s elektrickým motorem. K Mission-E Blume pronesl: „Na Mission-E se plně soustředíme, na elektrickou 911 ale zatím nemyslíme. Co bude v budoucnosti samozřejmě nevíme, ale myslím si, že minimálně v příštích deseti letech budou elektrické a spalovací vozy koexistovat. Prozatím nám přijde jako dobrý plán udržet klasickou 911 a jako protipól nabízet elektrický Mission-E.“

Zdroj: carscoops.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze