Pořádná nálož změn pro BMW i7 je jistotou. Potvrzením jsou zamaskované prototypy

Pořádná nálož změn pro BMW i7 je jistotou. Potvrzením jsou zamaskované prototypy
Fotografie: fDrive.cz
  • Současná generace je na trhu již třetím rokem
  • Facelift vylepší výbavu a přidá nejnovější technologie Neue Klasse
  • Dost možná se změní vzhled přídě

Luxusní a pro někoho kontroverzně vypadající BMW i7 se odhalilo již v roce 2022 a není divu, že po třech letech výroby je na řadě větší facelift. Ten dokládá několik maskovaných prototypů, které byly nedávno zachyceny různě po Evropě. Ačkoliv byl německý prémiový sedan silně maskovaný, i tak na svět prosákly první detailní informace o tom, co od něj vlastně můžeme v budoucnu očekávat. V první řadě je realitou nasazení technologie Neue Klasse, což by mělo znamenat přechod na 800V architekturu a nasazení zcela nového typu baterií. Potvrzením toho je i fakt, že BMW nedávno prohlásilo, že prvky z Neue Klasse implementuje do 40 svých modelů, což se má povést do dvou let. Facelift BMW i7 tak nejspíše přinese obrovské množství vylepšení, a to jak po designové, tak i technické stránce.


Christoph Grote, vedoucí oddělení pro vývoj digitálních vozidel u BMW, nedávno uvedl, že všechny důležité modely budou postupně digitálně i elektronicky modernizovány, a to jak z hlediska hardwaru, tak softwaru. Facelifty budou podstatně rozsáhlejší než obvykle a v případě BMW i7 by mohlo dojít k přepracování obrovské masky, která už v době premiéry vozu vyvolala nemalou kontroverzi. Zatím není na 100 % potvrzené, že by omlazené BMW i7 obdrželo šestou generaci pohonu eDrive, včetně 800voltové technologie, asynchronního motoru na sekundární nápravě a válcových bateriových článků. Pro lepší konkurence schopnost by to ale bylo více než dobré. Novinka se pak odhalí veřejnosti až v druhé polovině příštího roku, protože přednost má nyní menší model i3, jež bude elektrickou alternativou k současnému BMW řady 3.

Technické parametry BMW i7 xDrive60

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 5 391 × 1 950 × 1 544 mm, 2 640 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon400 kW, 544 koní, točivý moment: 745 Nm
Baterie105 kWh (101,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 195 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 18,4 kWh / 100 km, dojezd: 625 km
Cena od3 552 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze