Dacia s příchodem modelu Spring rozvířila vody levných městských elektromobilů. Nyní přichází větší facelift, který přináší spoustu změn zvenčí i zevnitř. Už při pohledu na omlazenou verzi je jasné, že inženýři značky se snažili o co největší líbivost a dospělý vzhled. Dacia Spring po faceliftu proto dostala v základu novou masku, které vévodí LED denní svícení. Novinkou jsou dále oba nárazníky se šedými dekory (v případě výbavy Extreme) a také 15" kola s novým designem. Vůz bude k dostání v šesti barvách laku karoserie. Jestliže jste překvapeni z mnohem dospělejšího vzhledu karoserie, pak vás to samé čeká v kabině.
V ní došlo ke kompletní „přestavbě“ a soudě podle oficiálních snímků zmizela veškerá lacinost a pocit nekvality. Hlavní novinkou je v případě kabiny přepracovaná přístrojová deska s upravitelným digitálním přístrojovým štítem a volantem, který lze konečně nastavit výškově. Ve vrcholné výbavě Extreme lze najít dokonce 10" displej infotainmentu. Mnoho prvků v kabině je vyvedeno v kontrastních barvách a zákazníky jistě zaujmou prostorné přihrádky ve dveřích, líbivé dekory výdechů klimatizace či zcela jinak tvarovaný volič automatické převodovky, na kterém ale opět chybí písmenko P. Omlazený Spring dostane do vínku nové funkce YouClip pro různé příslušenství. Důležitou změnou je to, že vůz nově nabízí „frunk“! Ten má objem 35 litrů a je k dostání v rámci příplatkové výbavy. Klasický kufr pak nabídne objem 308 litrů, respektive 1 008 litrů po sklopení zadní řady sedadel.
Neméně důležitá je pohonná jednotka. Ta v tomto případě nedoznala žádných změn a ve výbavě Extreme nabídne opět výkon 65 koní, které jsou přenášeny na přední nápravu. V útrobách Springu je umístěna baterie s kapacitou 26,4 kWh, kterou lze nabíjet na AC nabíječce výkonem 7 kW. Za příplatek lze zvolit DC nabíjení, jehož výkon může dosáhnout až 30 kW. S tímto prvkem výbavy se omlazený Spring nabije z 20 na 80 % za cca 45 minut. Vůbec poprvé pak Spring nabízí pokročilou funkci V2L. Díky tomu lze vůz použít jako externí zdroj energie pro další zařízení. Co se týče dodacích lhůt a cen pro český trh, nejsou dostupné žádné informace. Oficiální živou premiéru si ale Dacia Spring užije na letošním ročníku ženevského autosalonu, kde už by mohlo být o něco jasněji.
Technické parametry Dacia Spring (2024) 65
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 3 701 × 1 583 × 1 519 mm, 974 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 48 kW, 65 koní, točivý moment: 113 Nm / 500 ot/min |
Baterie | 26,8 kWh (25 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 30 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 13,1 kWh / 100 km, dojezd: 305 km |
Cena od | 469 900 Kč |