V roce 2021 se do prodeje dostala plně elektrická Dacia Spring a od té doby se v Evropě prodalo více než 179 000 kusů. Letos si tenhle malý vůz vedl velmi dobře s více než 17 000 prodanými kusy a asi není divu, že Dacia chce tuhle prodejní bombu udržovat atraktivní. Již v roce 2024 prošel Spring řadou vylepšení s cílem optimalizovat jízdní vlastnosti, jenže dnes se posouvá tento proces na novou úroveň. Výrobce totiž představil několik zásadních novinek a úprav, které se zcela jistě podepíší na větším zájmu a vyšších prodejních číslech. Platforma vozu nyní obsahuje novou baterii v zesílené střední části. Tyto změny zvyšují tuhost konstrukce a optimalizují rozložení hmotnosti mezi přední a zadní částí, čímž zlepšují celkovou rovnováhu vozidla.
Brzdění je bezpečnější díky výkonnější asistenci. 15palcová kola, která jsou standardně montována od výbavy Expression a Spring také poprvé získává stabilizátor, který je standardem u všech verzí. Stabilita vozu v zatáčkách je tak vylepšena a dále posílena použitím nových nastavení tlumičů a pružin odpružení. Kromě toho prošel model Spring aerodynamickými vylepšeními. Přibyla sada krytů v přední, boční a zadní části, která je navržená tak, aby snižovala aerodynamické turbulence pod vozem. Nový spoiler pro změnu omezuje turbulence v horní části zadních dveří. Tato kombinace má velmi hmatatelný přínos pro dojezd modelu Spring, což vede k významnému zlepšení SCx: 0,660 ve srovnání s 0,745 u 14palcových kol a 0,665 ve srovnání s 0,743 u 15palcových kol.
Nejpodstatnější novinkou jsou ale nové motory o výkonu 70 a 100 koní (verze 52 a 75). Ty nahrazují předchozí jednotky o výkonu 45 a 65 koní. Tyto motory nabízejí vyšší výkon a točivý moment v rozmezí 80 až 120 km/h (až o +20 %). To znamená, že Spring může snadno cestovat mimo město a třeba slabší verze „52“ zrychlí z 0 na 100 km/h za 10,3 sekundy. Nové pohony pracují s novou baterií o kapacitě 24,3 kWh, která jako první v koncernu Renault využívá technologii lithium-železo-fosfát (LFP) a nabízí optimalizovanou tepelnou bezpečnost, dlouhou životnost a nízké náklady. V souladu s filozofií značky Dacia je Spring i nadále nejlehčím čtyřmístným elektromobilem na trhu s hmotností kolem jedné tuny, a to i přes řadu optimalizovaných funkcí. Jeho nízká hmotnost přispívá k dosažení dojezdu, který odpovídá reálnému využití zákazníky. Zákazníci totiž najezdí přibližně 34 km denně při průměrné rychlosti 34 km/h.
Nabíjení nyní bude mnohem rychlejší, protože omlazený Spring se nyní dokáže nabíjet výkonem až 40 kW oproti předchozím 30 kW. Baterie se tak z 20 % na 80 % nabije za pouhých 29 minut. 7kW střídavá nabíječka je stále standardem u všech modelů Spring, což v kombinaci s novou baterií umožňuje rychlejší nabíjení z 20 % na 100 %: 3 hodiny a 20 minut namísto 4 hodin na 7kW wallboxu a 10 hodin a 11 minut na domácí zásuvce. Novinkou je taktéž systém Media Display s centrálním dotykovým displejem o úhlopříčce 10,1" a bezdrátovým připojením k Apple CarPlay a Android Auto. Ten je standardní výbavou u stupně Extreme a volitelnou výbavou u edice Expression. Výrobce zatím nezveřejnil ceník, ale podle dostupných informací se ho dočkáme v následujících týdnech.
Technické parametry Dacia Spring (2026) 100
Kompletní specifikace| Konstrukce | hatchback, 3 701 × 1 583 × 1 519 mm, 965 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
| Výkon | 75 kW, 100 koní |
| Baterie | ? (24,3 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 40 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | ? |
| Cena od |
