Podle studie je Waymo už nyní bezpečnější než jízda s lidským řidičem

3
Podle studie je Waymo už nyní bezpečnější než jízda s lidským řidičem
Fotografie: Waymo
  • Podle dat Swiss Re jsou vozy Waymo až 9krát méně u nehod se škodou na majetku
  • V případě škod na zdraví jsou až 13krát bezpečnější

Waymo sdílelo nejnovější studii Swiss Re, která se soustředila na vyhodnocení bezpečnosti jízdy autonomních taxi. Ukazuje se přitom, že vozidla aktuálně sama jezdící po Phoenixu, San Franciscu, Los Angeles a Austinu výrazně překonávají jak celkovou populaci řidičů, tak i lidské řidiče v moderních autech s pokročilými asistenčními systémy řidiče (ADAS).


Studie přitom porovnávala data z více než 500 tisíc pojistných událostí a více než 322 miliard ujetých kilometrů. Výsledkem přitom je, že vozy Waymo vykazují lepší výsledky v oblasti bezpečnosti ve srovnání s vozidly řízenými lidmi. V reálných číslech se po najetí 41 milionů km samořídící vozy Waymo podílely na pouhých 9 škodách na majetku a 2 škodách na zdraví. U lidského řidiče by se na stejné vzdálenosti očekávalo 78 škod na majetku a 26 škod na zdraví.

Údaje o pojistných událostech z pojištění vozidel, které se tradičně používají k posouzení odpovědnosti a rizika lidských řidičů, jsou mocným nástrojem pro hodnocení bezpečnostních výsledků autonomních vozidel,“ uvedl Mauricio Peña, ředitel pro bezpečnost ve společnosti Waymo. „Jedná se o skutečně průlomovou studii, která nejen potvrzuje dobré výsledky vozů Waymo v oblasti bezpečnosti, ale také poskytuje škálovatelný rámec pro průběžné hodnocení vlivu autonomních vozidel na bezpečnost silničního provozu.

Náš výzkum ukazuje, jak mohou údaje z pojištění pomoci vyhodnotit bezpečnost autonomních vozidel a poskytnout rámec potřebný pro podporu jejich širokého přijetí,“ řekl Ali Shahkarami, globální ředitel P&C Solutions ve společnosti Swiss Re. „Analýzou většího souboru dat z více měst jsme prohloubili naše porozumění tomu, jak tato technologie funguje v reálných podmínkách. Tyto slibné výsledky pomáhají podtrhnout potenciál této technologie pro vytvoření bezpečnější budoucnosti našich silnic,“ dodal.

Diskuze ke článku
Hynek Šlahůnek
Hynek Šlahůnek
Teď jsem waymem jezdil po SF a LA, a rozhodně jsem se v něm cítil bezpečněji než v uberu.
Josef L
Josef L
Dnešní průměrný řidič umí akorát řadit a točit volantem, takže cokoliv je bezpečnější.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze