Podívejte se do největší továrny BMW na světě. Nestojí v Německu, hádejte kde

1
Podívejte se do největší továrny BMW na světě. Nestojí v Německu, hádejte kde
Fotografie: BMW
  • Loni bylo téměř každé třetí vozidlo BMW, dodané po celém světě, vyrobeno v Šen-jangu
  • Po dokončení modernizace se v ní budou vyrábět vozy se spalovacími motory, plug-in hybridními pohony i čistě elektrickým pohonem

Po rozsáhlých stavebních pracích je nová přístavba továrny Dadong připravena k otevření. Závod, který vlastní společný podnik BMW Brilliance Automotive Ltd (BBA), v nové přístavbě zahájí výrobu BMW X5 s prodlouženým rozvorem, určeného výhradně pro čínský trh. Celosvětově úspěšné BMW X5 se dosud vyrábělo pouze v americké továrně BMW Group ve Spartanburgu. V novém rozšíření továrny Dadong se bude tento model vyrábět i pro další světové trhy. Po dokončení výstavby se bude závod v Dadongu řídit principy BMW iFACTORY. LEAN. GREEN. DIGITAL.

Továrna Dadong dokazuje sílu našeho týmu,“ říká Milan Nedeljković, člen představenstva BMW AG pro výrobu: „Navzdory výzvám posledních tří let byl tento komplexní stavební projekt dokončen zcela podle plánu. Naše čínské výrobní závody mají pro BMW Group velký význam. V loňském roce bylo téměř každé třetí vozidlo BMW Group, dodané po celém světě, vyrobeno v Šen-jangu.

Závod BMW Brilliance Dadong je místem, kde byla poprvé zahájena lokální výroba vozů BMW v Číně. Dnes je tato továrna průkopníkem výroby automobilů podle přístupu „Industry 4.0“ a dokonale odpovídá výrobním plánům BMW Group pro budoucnost, označovaným BMW iFACTORY. Po dokončení modernizace nabídne tato továrna plně flexibilní výrobu vozů se spalovacími motory, plug-in hybridními pohony i čistě elektrickým pohonem. Tato flexibilita umožní nové továrně rychle reagovat na měnící se přání zákazníků a budoucí trendy na různých trzích. Při rozšíření továrny byly dalšími důležitými body digitalizace a udržitelnost, přičemž inovativní výrobní technologie dále snižují dopad závodu na životní prostředí.

Franz Decker, prezident a generální ředitel společnosti BMW Brilliance k tomu říká: „V Číně jsme odhodláni jít v čele: ekologické, štíhlé, digitální! Poháněni technologiemi a inovacemi vytváříme pro naše zákazníky větší hodnotu. Na základě sta let zkušeností s výrobou BMW budujeme zde v Šen-jangu jeden z nejpokročilejších a nejinteligentnějších výrobních závodů v Číně. Rozšíření továrny Dadong opět nastaví měřítka v oblasti udržitelnosti, produktivity, digitalizace a přizpůsobivosti.

Kromě nově představeného BMW X5 se v továrně Dadong pro čínský trh již vyrábí BMW řady 5 a X3. Je také jediným závodem, který vyrábí čistě elektrické BMW iX3 pro světové trhy. Společně s druhou továrnou v Tiexi vyrobila společnost BBA v loňském roce dohromady více než 700 000 vozů, čímž se Šen-jang stal nejen nejobjemnějším výrobním místem BMW Group, ale také největším výrobcem prémiových vozů v Číně. Závod Tiexi vyrábí BMW řady 1 a 3 a BMW X1 a X2. V létě bude otevřena nová továrna Lydia, kde se bude vyrábět nové BMW i3 – čistě elektrická řada 3 navržená výhradně pro čínský trh.

Spolu s místní továrnou produkující spalovací motory i vysokonapěťové baterie bude Šen-jang domovem čtyř výrobních závodů. Probíhají zde také rozsáhlé výzkumné a vývojové práce. Od roku 2010 investoval společný podnik BBA do továren, výrobních zařízení, projektů a výzkumných a vývojových aktivit v Šen-jangu přibližně 83 miliard RMB.

Dadong – rozšíření továrny se superlativy

Ve své modernizované podobě má nyní továrna Dadong rozlohu 910 000 m², což odpovídá přibližně 125 fotbalovým hřištím. Nachází se zde lisovna, karosárna, lakovna a pod jednou střechou logistická a montážní budova se dvěma nezávislými výrobními linkami. Karosárna je vybavena největším robotem KUKA Titan s nosností 1,3 tuny pro uchopení podvozku.

Další investice byly uskutečněny také v oblasti udržitelnosti. Téměř 80 % vozů vyrobených v Šen-jangu se zcela nebo částečně přepravuje po železnici, proto má továrna Dadong s devíti železničními tratěmi největší železniční stanici ze všech světových lokací BMW Group. Lisovna zajišťuje čistou separaci hliníkového a ocelového šrotu pro jeho opětovné použití, čímž významně přispívá k dalšímu snižování emisí CO2. Lakovna v továrně Dadong již dosáhla nulové spotřeby čerstvé vody a účinnost spotřeby energie se má v budoucnu ještě zvýšit.

V továrně Dadong byla rovněž modernizována solární soustava. Očekává se, že letos jejích 179 000 m² panelů vyrobí více než 21 MWh energie z obnovitelných zdrojů. Výrobní základna BBA Šen-jang nyní vlastní 290 000 m² pokryté plochy solárních panelů, čímž se řadí na první místo v provincii Liaoning. Kromě toho továrna instalovala další nabíjecí místa na parkovištích, aby si zaměstnanci mohli dobíjet svá vozidla.

Digitalizace stanovuje standardy

Továrna Dadong se dočkala modernizace také v oblasti digitalizace. Digitální projekty se zaměřují především na pět klíčových oblastí: Digitální platforma, plánování, výroba, logistika a areál. Datová věda, umělá inteligence a virtuální plánování otevírají nové možnosti výroby v automobilovém průmyslu, zrychlují ji, zpřesňují a zpřehledňují a současně posouvají efektivitu, flexibilitu, udržitelnost a kvalitu na zcela novou úroveň.

Řízení procesů a údaje o různých parametrech jsou sledovány a analyzovány v reálném čase v celém řetězci výrobního procesu, což umožňuje rychle odhalit a vyřešit případné problémy.

tisková zpráva
Diskuze ke článku
Danny Czech
Danny Czech
Naposledy upraveno: 14. 4. 2022 13:50
Místo abych hltal informace o té jejich továrně, tak si celou dobu při čtení říkám. Vážně je, vzhledem k nedávným událostem, dobrý nápad mít třetinu svých kapacit v Číně?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze