Po 50 letech zpátky na trati. VW Renndienst se vrací, tentokrát na elektřinu

Po 50 letech zpátky na trati. VW Renndienst se vrací, tentokrát na elektřinu
Fotografie: Volkswagen Nutzfahrzeuge
  • Závodní tým Porsche používal při svých nejslavnějších závodech legendární bullíky jako servisní vozidla
  • Tato tradice se po půlstoletí vrací, čestnou roli ovšem převzaly elektrické ID. Buzzy

Vůbec poprvé se tmavě červený furgonek od Volkswagenu s bílým nápisem Renndienst objevil na závodech Mille Miglia v roce 1954, kde vozil nářadí a náhradní díly závodnímu týmu Porsche. Sloužil nejen jako servisní vozidlo, ale též jako provizorní nocležna mechaniků. Osvědčil se a další dvě dekády se stejně nabarvené Volkswageny T1 a T2 objevovaly na závodních tratích celé Evropy, kde zachraňovaly závodní prototypy Porsche 904, 908, 910 a 917 (také jste s Porsche 917 jako malí jezdili na československé autodráze Ites?) z problémů.

Volkswagen I.D. BUZZ
Nové elektrické busíky vykazují výrazně lepší dynamické vlastnosti než ve své době bullíci se slaboučkými a vzduchem chlazenými čtyřválci

Tato tradice se nyní obnovuje a elektrické retrododávky Volkswagen ID. Buzz doprovázejí závodní týmy Porsche hned ve dvou seriálech; Porsche Carrera Cup Germany a Porsche Sports Cup Germany. Tradice je třeba hýčkat, takže pochopitelně došlo na tradiční červený lak, jen nápisy na bocích se trochu změnily. Dva vozy ID. Buzz se ve své čestné roli představily již při prvním závodě Porsche Carrera Cup Germany ve Spa-Francorchamps, další podniky budou brzy následovat.

Technické parametry Volkswagen ID. Buzz Pro

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, 4 712 × 1 985 × 1 937 mm, 2 486 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie82 kWh (76,6 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 170 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 423 km
Cena od1 593 834 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze