Vůbec poprvé se tmavě červený furgonek od Volkswagenu s bílým nápisem Renndienst objevil na závodech Mille Miglia v roce 1954, kde vozil nářadí a náhradní díly závodnímu týmu Porsche. Sloužil nejen jako servisní vozidlo, ale též jako provizorní nocležna mechaniků. Osvědčil se a další dvě dekády se stejně nabarvené Volkswageny T1 a T2 objevovaly na závodních tratích celé Evropy, kde zachraňovaly závodní prototypy Porsche 904, 908, 910 a 917 (také jste s Porsche 917 jako malí jezdili na československé autodráze Ites?) z problémů.
Tato tradice se nyní obnovuje a elektrické retrododávky Volkswagen ID. Buzz doprovázejí závodní týmy Porsche hned ve dvou seriálech; Porsche Carrera Cup Germany a Porsche Sports Cup Germany. Tradice je třeba hýčkat, takže pochopitelně došlo na tradiční červený lak, jen nápisy na bocích se trochu změnily. Dva vozy ID. Buzz se ve své čestné roli představily již při prvním závodě Porsche Carrera Cup Germany ve Spa-Francorchamps, další podniky budou brzy následovat.
Technické parametry Volkswagen ID. Buzz Pro
Kompletní specifikaceKonstrukce | MPV, 4 712 × 1 985 × 1 937 mm, 2 486 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm |
Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 170 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 21,7 kWh / 100 km, dojezd: 423 km |
Cena od | 1 149 000 Kč |