Není tajemstvím, že luxusní značka Range Rover chystá na příští rok svůj první elektromobil. Ten by měl mít premiéru nejpozději v lednu následujícího roku a nyní podstupují testovací exempláře velmi náročné závěrečné testy. Ty se přesunuly z chladné a nehostinné Sibiře do opačného počasí, které zahrnuje úmorná vedra v Saudské Arábii. Všiml si toho insideevs.de a testovací procedury probíhají při brutálních teplotách 50 °C a až 90procentní vlhkosti. Součástí testovacího cyklu jsou i jízdy ve městě, které je plné rozpáleného asfaltu. Mnohem horší je ale pohyb v rozhlehlé poušti, kde je žhavý hluboký písek a vůz se zde nemá jak schovat ani na pár sekund.
„Horké podnebí je pro každý elektromobil jednou z největších výzev, protože je třeba chladit kabinu a zároveň optimalizovat výkon baterie. Další výzvou je jízda na písku, která vyžaduje precizní dávkování točivého momentu při nízkých rychlostech. Naše speciálně vyvinuté systémy kontroly trakce a tepelného managementu tak pracují v harmonii, aby neovlivňovaly dodávku energie,“ uvedl výkonný ředitel pro vývoj produktů značky Range Rover, Thomas Müller. Zajímavostí u elektrické verze je to, že její systémy pro rozdělování hnacích sil umí reagovat během jediné milisekundy. U spalovacích verzí přitom tentýž systém reaguje až za 100 milisekund.
A jen pro připomenutí, Range Rover Electric dorazí na vlastní elektrické architektuře s 800V systémem. Výkonově má dorovnat verzi s benzinovým osmiválcovým motorem, takže máme očekávat porci 450 kW a samozřejmostí bude nálož luxusní a užitkové výbavy. Land Rover si přitom bude sám vyrábět baterie. Postará se o to nové centrum výroby elektrického pohonu pro vozidla koncernu JLR, které sídlí ve Wolverhamptonu ve Velké Británii.