Elektrický Range Rover vymetá asfalt na Nürburgringu. V prodeji bude již za rok

1
Elektrický Range Rover vymetá asfalt na Nürburgringu. V prodeji bude již za rok
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Plně elektrická varianta dorazí nejspíše s prodlouženou karoserií
  • Premiéra se očekává příští rok
  • Výkon přesáhne hranici 500 koní

Na slavném německém závodním okruhu se minulý týden proháněl jen drobně zamaskovaný prototyp elektrické varianty velkého Range Roveru, což dokazuje sada fotek na sociální síti X. Automobilka se snažila, aby vůz vypadal jako plug-in hybrid, za což mohla dvojice dvířek, jež často nabízí otvor pro tankování a pro AC/DC nabíjení. Po pečlivějším prozkoumání ale všímavé oko čtenáře zjistí, že obě registrační značky se na levé straně chlubí zeleným pruhem, což je jasný odkaz na elektromobil. „Pojistkou“ tohoto tvrzení je dále nálepka vlevo dole na zadním okně, kde se také uvádí, že se jedná o elektrickou verzi. Podle dostupných zpráv se první elektrický Range Rover představí již příští rok a svými parametry chce zastínit veškerou dostupnou konkurenci. Zájemce o tento vůz jistě potěší, že by měl dorazit s prodlouženou karoserií LWB, což přinese podstatně více místa na zadních sedadlech.


Dvojice dvířek na karoserii vzadu pak znamená, že vůz na jedné straně půjde dobíjet AC proudem, kdežto na druhé straně se ukáže i DC port. Elektrický Range Rover tak dostane stejné řešení, které již nabízí Porsche Taycan. Současně vůz nabídne 800voltovou architekturu, pohon všech kol a podle dřívějších vyjádření zástupců značky má nabídnout tolik výkonu, jako by se jednalo o benzinový model s motorem V8. To znamená, že výsledný kombinovaný výkon přesáhne hranici 500 koní, což by odpovídalo variantě P530. V lepším případě lze očekávat 615 koní, což pramení z benzinové zakázkové verze P615 SV. Jistotou je podvozková platforma MLA, která podporuje i spalovací motory.

První elektrické vozidlo z dílny Land Roveru tak půjde vyrábět na stejné výrobní lince, na které se vyrábějí i plug-in hybridy a klasické spalovací varianty. Zatím se neví, jakou kapacitou bude oplývat baterie vozidla. Naopak po cenové stránce se již nyní hovoří o částce 200 tisíc eur, což je lehce přes 5 milionů Kč. Tu samou částku přitom nyní požaduje konkurenční Mercedes-Benz za své elektrické Géčko ve variantě 580 EQ.

Diskuze ke článku
Martin
Martin
Naposledy upraveno: 16. 9. 09:46
Auto pro české zbohatlíky, kdo tohle potřebuje ? Krabice na kolech.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze