První elektrický Range Rover prochází pečlivými testy a vývojem. Prý to bude bomba

1
První elektrický Range Rover prochází pečlivými testy a vývojem. Prý to bude bomba
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Na nový Range Rover Electric bude přihlášeno nejvíce patentů v historii značky
  • Nebude chybět 800V architektura a možnost brodit se do hloubky 850 mm
  • Vůz přijede na flexibilní modulární platformě MLA

Od uvedení páté generace velkého Range Roveru nastavila britská luxusní automobilka nové měřítko v oblasti luxusních velkých SUV. Nyní je čas na příchod plně elektrické verze, která je již ve vývoji a na které probíhá nepřeberné množství testů. Značka tak oznamuje další etapu na své cestě za moderní luxusní elektrifikací. Příkladný britský design novinky zůstává výrazný a neochvějný, zatímco jeho schopnost jet kamkoliv bude podpořena 850mm brodivostí. Samozřejmě nesmí chybět vyspělé terénní technologie, které předčí jakékoliv jiné luxusní elektrické SUV. Kouzelné ingredience, které stojí za úspěchem Range Roveru, zůstávají nezměněny: nadčasový, redukcionistický design, luxusem nabitá útulná kabina, a to vše s nulovými emisemi z výfuku.

Range Rover nabídne budoucím zákazníkům bezproblémový zážitek z vlastnictví elektromobilu už jen tím, že vůz dostane velmi rychlé nabíjení a 800V architekturu. Současně budou uzavřena různá energetická partnerství s poskytovateli nabíjecích stanic, ve výbavě se objeví bezdrátové aktualizace softwaru a inteligentní technologie pro maximalizaci dojezdu. Range Rover Electric bude postaven na flexibilní modulární platformě (MLA) v Solihull ve Spojeném království spolu se stávajícími plug-in elektrickými hybridními modely. A právě v této továrně se brzy otevře nový úsek, jenž se bude zaobírat výrobou podvozků právě pro elektrickou variantu.

Range Rover Electric bude poskytovat výkon srovnatelný s vlajkovou lodí, kterou byl Range Rover s motorem V8. V současné době již probíhá testování prototypu, kdy se inženýři zaměřují na nejtišší a nejpropracovanější model v historii značky. Globální testování probíhá na silnicích od Švédska po Dubaj, při teplotách od -40 °C do +50 °C. Globální program fyzických testů byl upraven pro první plně elektrický model, takže je plně zajištěna robustnost elektrického pohonu, včetně jeho podlahy. Ani baterie „nežije“ lehkým životem a výrobce se snaží o co její nejvyšší odolnost proti degradaci a taktéž o co nejvyšší dojezd. Novinka by měla dorazit na trh přibližně koncem příštího roku.

Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Range Rover necelý rok starý, cca 40 t km házející brzdové kotouče. Není na to záruka, oprava cca 50 000 Kč. No nekupte to za ty peníze.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze