Pick-upy se stávají důležitým hřištěm pro elektromobilitu. Přidá se i Toyota

Pick-upy se stávají důležitým hřištěm pro elektromobilitu. Přidá se i Toyota
Fotografie: Toyota
  • Po Tesle, Rivianu, Hummeru a Canoo chystá elektrický pick-up i Toyota
  • Představí se prý „v blízké budoucnosti“
  • Vzniká lukrativní tržní segment hlavně v USA, ale i jinde

Toyota se snaží odčinit své zpoždění při zavádění elektromobility opravdu svědomitě. Chce podle insideevs.com do roku 2025 představit celkem 70 nových elektrifikovaných modelů, z nichž rovných 15 má být čistých bateriových elektromobilů. Nedávno jsme vás informovali o programu Beyond Zero a chystané ucelené řadě elektromobilů bZ, z nichž se první, bZ4X, už oficiálně představil. Jenže ryze civilních zástupců řady bZ má být z celkového počtu jen sedm (což je o jeden více, než zněla původní informace), přičemž o dalších chystaných BEV nevíme v tuto chvíli prakticky nic. S jedinou výjimkou.

Toyota oficiálně potvrdila, že v „blízké budoucnosti“ zamýšlí elektrifikovat i pick-upy. Má jít o hybridy i čisté elektromobily, které mají automobilce pomoci splnit plán uhlíkové neutrality v roce 2050. Více automobilka neprozradila, jde však o velmi logický krok. Kromě značek, zmíněných v perexu, se totiž na zájemce o ekologické valníčky aktuálně chystají i Ford a GM. Viděno očima obyvatele Ameriky, kde pick-upy vládnou trhu už několik desetiletí, je pak jen logické očekávat, že v roce 2030 už budou nabízet nějaký ten náklaďáček na elektřinu všichni velcí výrobci, působící na tamějším specifickém trhu. A vzhledem k jejich prudce rostoucí oblibě i ve zbytku světa, zejména poté, co nás téměř naráz opustily klasické rámové pracovní off-roady, nelze vyloučit jejich rychlé šíření i na starém kontinentu. I když zřejmě nepůjde o full-size modely, na které ve stísněné Evropě potřebujete řidičák pro nákladní auto.

Toyota spoléhá na novou, ryze elektrickou platformu e-TNGA, která se vyznačuje značnou modularitou. A vzhledem k její těsné elektrifikační spolupráci s menšími výrobci Subaru a Mazda, je téměř jisté, že se během následujících čtyř let dočkáme mnohem více modelů postavených na e-TGNA, než jen oněch patnácti Toyot.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze