Toyota představuje devátou generaci modelu Hilux. Dostupná bude i jako elektromobil

1
Toyota představuje devátou generaci modelu Hilux. Dostupná bude i jako elektromobil
Fotografie: Toyota
  • Elektrický Hilux má čtyřkolku a baterii s kapacitou 59,2 kWh
  • Dojezd je dle WLTP 240 km
  • V roce 2028 má dorazit plně vodíková verze

Toyota dnes oznámila, že již v příštím roce se na světové trhy dostane devátá generace užitkového modelu Hilux. Ta posune legendární pick-up do nové éry elektrifikovaných pohonů, jelikož poprvé v historii tohoto modelu bude nabízena i verze s čistě elektrickým pohonem. O dva roky později pak dorazí taktéž vodíková varianta. Toyota se dlouhodobě soustředí na mnohostranný přístup a chce zákazníkům nabízet různé typy pohonu. Proto i nový Hilux přijíždí v několika variantách pro různé potřeby i podmínky. Se zahrnutím Hybridu 48V bude Hilux nabízet více variant pohonu než kterýkoli jiný model od Toyoty. Design deváté generace je robustní a dynamický, spojuje mohutný vzhled přídě vozu s novými proporcemi. Součástí přední partie jsou nové štíhlé světlomety, propojené centrální lištou s nápisem Toyota v klasickém stylu.

U bateriového elektromobilu se aerodynamika obejde bez tradiční masky chladiče a jsou zde použita i specifická kola z lehké slitiny. Mezi nové prvky všech verzí patří schůdek pod korbou pro snazší přístup, jakož i přepracovaný boční nášlapný práh. S novou generací bude Hilux nabízet pouze jeden typ karoserie – Double Cab. Z prostředí kabiny je patrné zvýšení senzorické kvality pod vlivem modelu Land Cruiser. Středový panel má nové horizontální uspořádání, které zahrnuje nastavitelný 12,3″ digitální přístrojový štít a stejně velký centrální dotykový displej palubního infotainmentu. Všechny ovládací prvky pohonu AWD a ovladače pro jízdu v terénu jsou seskupeny na jednom místě pro zjednodušení obsluhy. Plně elektrické provedení používá elektronické řazení v podobě přepínače. S ohledem na požadavky zákazníků na konektivitu je Hilux k dispozici s bezdrátovou nabíječkou mobilních zařízení a novými USB porty v zadní části kabiny.

Toyota pak myslela taktéž na bohato konektivitu. Majitelé „devítkové“ Toyoty Hilux mohou využívat dálkové a online služby přes aplikaci MyToyota, která je praktickým řešením pro soukromé i firemní zákazníky. Správci vozových parků tak mohou až u deseti vozidel sledovat údaje, jako je poloha, stav paliva nebo stav nabíjení elektromobilu či analýzy jízd, včetně historie absolvovaných tras. Ve výbavě se nachází elektrický posilovač řízení s výhodou přímější zpětné vazby od volantu, snazší manévrovatelnosti a menšího rizika zpětných rázů při zdolávání nerovných povrchů. Užitková Toyota současně prošla výrazným rozšířením bezpečnostních a asistenčních funkcí v rámci systému Toyota T-Mate. Nový model bude k dispozici (v závislosti na výbavové linii a konkrétním trhu) s řadou nových nebo vylepšených funkcí, včetně rozšíření bezpečnostního paketu Toyota Safety Sense a funkce potlačení nechtěné akcelerace, proaktivního asistenta řízení a systému nouzového zastavení.

Prostřednictvím online aktualizací OTA bude zajištěno bezproblémové vylepšování jednotlivých funkcí ihned po vydání příslušné aktualizace. Toyota Hilux BEV si zachovává výhody systému MTS pro výběr typu povrchu, který pomocí zásahů do brzd a regulací točivého momentu přizpůsobuje výkonové charakteristiky vozidla konkrétnímu terénu, podobně jako při jízdě s redukcí (L4) u vozidel s konvenčním pohonem. Součástí hnacího ústrojí je lithium-iontová baterie o kapacitě 59,2 kWh a obě elektrické nápravové jednotky eAxle zajišťující stálý pohon všech kol s točivým momentem 205 Nm vpředu, resp. 268 Nm na zadní nápravě. Podle předběžných údajů (před homologací) by vůz měl disponovat užitečným zatížením 715 kg, tažnou kapacitou až 1 600 kg a dojezdem (podle WLTP) přibližně 240 km. Snahou Toyoty je nabídnout v dané třídě nejlepší parametry nabíjení k minimalizaci prostorů vozidla.

A jak už bylo naznačeno zkraje představení vozu, do budoucna byla potvrzena i verze se systémem vodíkových palivových článků. Vodíkový Hilux dokládá zasazení Toyoty využívat potenciál vodíku coby neocenitelného zdroje čisté energie, který zároveň napomůže nastartovat zavádění vodíkových ekosystémů a infrastruktury v Evropě.

Diskuze ke článku
den
den
Fakt jen 59kWh?

Vedi v Toyota o existenci Maxus T90 a eTerron 9 na evropskem thru?
88Kwh a resp 102kWh

No dobra T90 je jen zadokokla, coz v teto ketegorii take bych povazoval za vysmech

a s eTerron 9 Bjorn minuly tyden jezdil 1000km

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze