Na letošním ženevském autosalonu se světu ukázala nová generace Peugeotu 208, která dorazila hned s několika motory. Novinka stojí na nové platformě CMP, která umožňuje různé druhy pohonu. Díky této platformě si můžete vybrat, jaký motor do své 208ky budete chtít. V nabídce je 208ka jak s benzinovým a naftovým, tak i elektrickým pohonem. Peugeot e-208 se mi po designové stránce líbí a ani papírové hodnoty nejsou špatné. Nejen tato francouzská automobilka, ale také každá jiná potřebuje nejdříve svá auto dodávat na důležité trhy. Není tedy divu, že Peugeot spustil rezervace na Peugeot e-208 ve Velké Británii. Při rezervaci je potřeba složit kauci 500 liber, tedy necelých 15 tisíc korun.
Elektrická verze má motor o výkonu 136 koní a 260 Nm točivého momentu. Na výběr je ze tří jízdních režimů: eko, normal a sport. Zrychlení z klidu na sto při aktivovaném sportovním módu je 8,1 sekundy. Ve výbavě je i tepelné čerpadlo, díky kterému si auto můžete dopředu vytopit přes aplikaci MyPeugeot. Podobně jako Peugeot 508 má i 208ka i-Cockpit. Sáhnout můžete po Full-LED světlometech nebo 17palcových kolech.
V útrobách je baterie o kapacitě 50 kWh. Dojezd dle cyklu WLTP činí 340 kilometrů. Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity. Z klasické domácí zásuvky se Peugeot 208 nabije za 16 hodin. Při využití třífázové nabíječky jde jen o 5 hodin. A v případě rychlonabíjecí stanice se vám baterie nabije do 80 procent za pouhých 30 minut.
Technické parametry Peugeot e-208
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 055 × 1 745 × 1 430 mm, 1 455 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 115 kW, 156 koní, točivý moment: 260 Nm / 300 ot/min |
Baterie | 50 kWh (45 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 15,5 kWh / 100 km, dojezd: 362 km |
Cena od | 850 000 Kč |