😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Peugeot připravuje ostrou elektrickou sportovní verzi GTi

Peugeot připravuje ostrou elektrickou sportovní verzi GTi
Fotografie: Peugeot
  • První model s označením GTi bude elektrická 208
  • Pod kapotou by se měl skrývat elektromotor s výkonem až 280 koní

V minulosti zůstával Peugeot ohledně návratu GTi nejednoznačný. Během online konference v únoru se Favey vyhýbal přímému potvrzení projektu. Nyní je však jasno. GTi se vrací a přinese s sebou čistě elektrický pohon. Novinku oznámil Alain Favey, nový šéf značky, během setkání s francouzskými novináři a podrobnosti přinesl francouzský web automobile-propre.com. Tato zpráva může puristy šokovat, protože GTi bylo vždy spojováno s agilními benzínovými hatchbacky. Peugeot však sází na stejnou strategii jako například Porsche, které už u svých elektrických modelů používá označení „Turbo“. Zdá se, že tradice v automobilovém světě prochází transformací.

Pod kapotou elektrického e-208 GTi by se měl objevit výkonnější motor, než jaký známe ze současného e-208. Peugeot má k dispozici techniku vycházející z modelu Lancia Ypsilon HF, která sdílí platformu s 208. Znamená to, že GTi by mohlo dostat až 280 koní, podobně jako chystaný Abarth 600e. S tímto výkonem by nový elektrický GTi mohl nabídnout sprint z 0 na 100 km/h pod 6 sekund, čímž by se zařadil mezi nejrychlejší hot hatche současnosti.

Peugeot chce navázat na svou sportovní historii

Alain Favey zdůraznil, že návrat GTi je způsob, jak znovu propojit Peugeot s jeho sportovní minulostí a zároveň lépe propojit sériové modely se závodními vozy. „Chceme i nadále udržovat pověst značky pro skvělé jízdní vlastnosti a pocit z řízení – a to jak pro řidiče, tak pro spolujezdce,“ dodal Favey. Peugeot tak odpovídá na kroky konkurence, zejména Renaultu, který slaví úspěch s odhalením elektrického R5 Turbo 3E a Peugeot nechce v této bitvě zaostávat.

Kdy se e-208 GTi objeví?

O přesném datu uvedení zatím Peugeot mlčí, ale podle Alaina Faveyho dorazí e-208 GTi co nejdříve. Jisté je, že návrat GTi ve zcela elektrické podobě znamená novou kapitolu pro Peugeot. Přinese sportovní zážitky, jaké značka slibuje, nebo fanoušci ikonického označení zůstanou skeptičtí? To ukáže až první svezení!

Technické parametry Peugeot e-208 (2023)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 055 × 1 745 × 1 430 mm, 1 530 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon115 kW, 156 koní, točivý moment: 260 Nm
Baterie51 kWh (48,1 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 12 kWh / 100 km, dojezd: 400 km
Cena od740 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze