Peugeot 508 přichází ve verzi PSE. Nabízí 360 koní a pohon všech kol

Peugeot 508 přichází ve verzi PSE. Nabízí 360 koní a pohon všech kol
Fotografie: Peugeot
  • Jedná se o nejrychlejší verzi z modelové řady 508
  • Systémový výkon činí 360 koní
  • Nechybí dva elektromotory a pohon všech kol

Peugeot se nechce za žádnou cenu vzdát svých sportovních vozů a ačkoliv to tak nevypadá, jeho žhavá novinka s označením 508 PSE může být považována za sportovní sedan. S prvními informacemi o voze přichází autocar.de a jak se zdá, auto se vážně povedlo. Novinka přijíždí v karoserii fastback a také jako kombi (SW).

Vrcholnou edici PSE všichni poznají podle agresivnější přídě s novým nárazníkem a většími otvory pro nasávání vzduchu do motoru. Nechybí lehce rozšířené prahy a pozměněný zadní nárazník s černou spodní částí. Třešničkou na dortu je pak dvojice koncovek výfuku s větším průměrem, než jaký má až doposud vrcholná benzinová verze s výkonem 225 koní. Menším poznávacím znakem verze PSE je dále lakování některých prvků karoserie zeleno-žlutým odstínem Kryptonite a také loga PSE.

Po stránce techniky se pak Peugeot vyznamenal. Zvolil totiž kombinaci přeplňovaného benzinového motoru 1,6 PureTech s dvěma elektromotory. O řazení se stará osmistupňová automatická převodovka a nechybí baterie o kapacitě 11,5 kWh. Systémový výkon činí dle výrobce slušných 360 koní a točivý moment dosahuje 520 Nm. Asi není překvapením, že vůz má pohon všech kol. Díky tomu zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy. Nejvyšší maximální rychlost pak činí 250 km/h, přičemž údaj platí pro obě karosářské verze.

Kdo by se pak zajímal o ekologickou stránku, jistě ho potěší fakt, že v čistě elektrickém režimu lze jet rychlostí až 135 km/h. Maximální dojezd na elektřinu přitom činí až 42 km a pokud by se baterie vybily, dobít je zpět na 100 % potrvá 7 hodin (při volbě klasické domácí zásuvky). Pokud majitel zvolí 7kW wall-box, doba doplnění energie se zkrátí na 2 hodiny. Nový Peugeot 508 PSE pak nabízí několik jízdních režimů, kdy lze volit nastavení Comfort, Hybrid a Sport. O bezpečné zastavení se pak postarají čtyřpístkové brzdy s kotouči o průměru 380 mm na všech kolech. A kdy tento francouzský rychlík dorazí na trh? Podle výrobce se má jednat o první polovinu příštího roku.

Technické parametry Peugeot 508 (2018) PSE

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 780 × 1 862 × 1 400 mm, 1 875 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon360 (133 + 81) kW, 225 (180 + 110) koní, točivý moment: 520 Nm
Baterie11,5 kWh
Nabíjenípalubní: 7 kW, konektory: Mennekes
Spotřeba? + 45
Cena od
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze