Pětice je kompletní. Tohle jsou levné elektromobily koncernu Volkswagen

Mnichovský autosalon 2025
Pětice je kompletní. Tohle jsou levné elektromobily koncernu Volkswagen
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Co do počtu novinek, patří Mnichovský autosalon koncernu Volkswagen
  • Ten tu konečně ukázal očekávaná malá elektrická čtyřčata, byť zatím zamaskovaná nebo ve fázi konceptu
  • Novinky budou představeny v roce 2026 a stát budou kolem 600 tisíc Kč
  • Nejlevnější Volkswagen ID. Every1 za 500 tisíc dorazí v roce 2027

Na autosalonu v Mnichově jsme se dočkali konečného odhalení pátého člena takzvané rodiny levných elektromobilů „Core“ koncernu Volkswagen, konceptu ID. Cross. Ten doplňuje modely Volkswagen ID. Polo, Škoda Epiq a Cupra Raval, které budou představovat vlnu levnějších elektromobilů v roce 2026 s cenovkou přibližně 600 tisíc korun, a ještě levnější model Volkswagen ID. EVERY1, který dorazí o rok později. Níže přinášíme video, které vám všechny novinky shrne, na odkazech pak naleznete podrobnější informace. U všech modelů platí, že se jedná zatím buď o zamaskované prototypy nebo o koncepty blízké sériové podoby a odhalení finálních modelů se dočkáme v roce 2026 a v případě modelu ID. EVERY1 o rok později.

Škoda Epiq, VW ID.Polo, ID.Cross a Cupra Raval jsou levné novinky od Volkswagenu

Všechny novinky budou využívat novou verzi platformy MEB, nazvanou MEB+ Entry, která se od té současné, která pohání množství koncernových elektromobilů včetně (dosud) nejlevnějšího Volkswagenu ID.3, odlišuje zejména pohonem přední nápravy, umístěním nabíjecího konektoru na pravý přední blatník, a bateriemi o kapacitě 38 kWh nebo 56 kWh. K dispozici bude i zcela nová verze softwaru, lepší Travel Assist a dokonce se dostalo i na přední kufr. Všechny levné elektromobily se budou společně vyrábět ve Španělsku.

Volkswagen ID. Polo

Revoluci zlevňování zahájí v první polovině roku 2026 model ID. Polo, u kterého se původně uvažovalo jméno ID.2. Volkswagen se ale rozhodl využít známé a silné jméno svého malého modelu a kombinací s písmeny ID. Vytvořit jasného příslušníka dostupnější electromobility. 4 metry dlouhé auto Volkswagen v Mnichově ukázal ve finální, ač zamaskované podoboě, která v podstatě odpovídá konceptu ID. 2all. Do Česka se dostane v závěru roku 2026 s tím, že nejdříve budou dostupné dražší verze a až v roce 2027 se začne prodávat levnější základní verze. Milovníky dynamické jízdy potěší, že k dispozici bude i ostrá verze GTI, kterou Volkswagen jako zamaskovanou také ukázal.

Škoda Epiq

Své želízko v ohni má také česká Škoda. 4,1 metru dlouhý crossover zaujme velkým kufrem, designem modern solid a dojezdem přes 400 kilometrů. Představen má být v polovině roku 2026 a na český trh dorazí na konci roku 2026.

Cupra Raval

Třetí z prvních mušketýrů dorazí ze Španělska. Nejostřejší design, snížený podvozek o 15mm oproti ID. Polu a ostrá verze VZ se 166 kW – to vše se chystá rovněž na polovinu roku 2026.

Volkswagen ID. Cross

Dnes představený koncept ID. Cross je velmi blízký sériové podobě. Nabídne pozitivní design, dojezd až 420 kilometrů a dokonce i přední kufr. Představen bude v druhé polovině roku 2026, na český trh se dostane na začátku roku 2027 a už od začátku budou dostupné nejlevnější verze.

Volkswagen ID. EVERY1

S mírným odstupem se pak dočkáme v roce 2027 ještě levnějšího modelu, který je zatím nazýván ID. EVERY1. Stát má kolem 500 tisíc korun a s délkou pod 4 metry bude nejmenším levným elektromobilem Volkswagenu.

Diskuze ke článku
Martin Král
Martin Král
Chápe někdo ten koncept hranatého volantu? Co mi uniká?
Petr Seliger
Petr Seliger
Tak podle toho co říká PowerCo tak to bude mít NCM baterku 660Wh/l... Takže žádné LFP.... Divné.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze