Na slavném okruhu Nürburgring se před pár dny opět proháněl tajemný černý prototyp elektrického Ioniqu 5. Podle všeho se jedná o vrcholnou verzi N, která přinese hromadu výkonu, sportovnější podvozek a nízkoprofilové pneumatiky. Se snímky vozu přichází motor1.com. Zatím neznáme přesný výkon, ale malou nápovědou by mohla být sesterská Kia EV6 ve verzi GT, u které je dostupných 576 koní a využívá naprosto stejnou podvozkovou platformu.
The performance-focused 2023 Hyundai Ioniq 5 N will reportedly make up to 562 hp from its dual-motor setup. In addition, the crossover will feature a more aggressive body kit to compliment its upgraded power plant. #Hyundai #Ioniq5 #Ioniq5N pic.twitter.com/As5jwPKhes
— Cole Marzen (@cole_marzen) September 22, 2021
Podle všeho je platforma schopna nabídnout až 600 koní, takže by nebylo ničím zvláštním, kdyby se k této hranici přiblížila chystaná verze N. Co se týče případného uvedení na trh, dříve jak v první polovině příštího roku to určitě nebude. Ve výbavě vozu pak najdeme i větší brzdy a samozřejmostí se stane pohon všech kol. Na trhu s elektromobily by se každopádně jednalo o velmi zajímavý sportovní nástroj, který by mohl časem převzít otěže za aktuálně prodávané sportovní auta Hyundai se spalovacím motorem.
Technické parametry Hyundai Ioniq 5 (2021) 58 kWh 2WD
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 635 × 1 890 × 1 605 mm, 1 985 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 125 kW, 170 koní, točivý moment: 350 Nm |
Baterie | 61 kWh (58 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 175 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,3 kWh / 100 km, dojezd: 400 km |
Cena od | 1 169 990 Kč |