Nová generace Opelu Grandland je nabitá nejmodernějšími technologiemi. To aktuálně ocení třeba alergici, pro které právě nastává nejobtížnější období roku. Na jaře se v ovzduší objevuje spousta pylů, což pro citlivější lidi znamená otravné kýchání či ucpaný nos. Jenže Opel na tohle myslel a v rámci výbavy lze mít na přání inteligentní a vysoce účinný systém kontroly a řízení kvality vzduchu Intelli-Air. Ten kombinuje vysoce účinné částicové filtry se systémem sledování kvality vzduchu. Sofistikovaný systém nepřetržitě vyhodnocuje kvalitu vzduchu v interiéru a pokud zaregistruje vydýchanou atmosféru, spustí samočinnou výměnu. Kvalita vzduchu je regulována polohou ventilačního otvoru systému recirkulace – pokud je kvalita nasávaného vzduchu špatná, senzor AQS (Air Quality Sensor) ventilační otvor uzavře, takže do interiéru vozu se nedostanou žádné škodliviny.
Pokud je však vzduch v interiéru už zatuchlý nebo znečištěný (např. kouřením nebo prachem z oblečení), ventilační otvor se otevře, aby k cestujícím přivedl čerstvější vzduch. Díky systému Intelli-Air je vzduch v interiéru nového Opelu Grandland vždy maximálně čistý. Cestující se o tom mohou přesvědčit sami, jelikož systém je průběžně informuje o kvalitě vzduchu prostřednictvím velkého barevného dotykového displeje. Tam se zobrazuje piktogram vozu, který mění barvu dle mezinárodního indexu kvality ovzduší AQI (Air Quality Index). Barva piktogramu se mění podle kvality vzduchu v interiéru vozu (zelená = čistý vzduch, červená = kriticky škodlivé znečištění) a vše je doplněno číselným údajem. Stav atmosféry v prostoru pro cestující je monitorován senzorem PM 2,5, který dokáže detekovat částice o velikosti pouhých 2,5 mikrometru.
Systém Intelli-Air kombinuje filtry pevných částic s vrstvou aktivního uhlí. Tyto filtry se skládají ze dvou vrstev a dokáží tedy nejen zabránit vstupu mikroskopických částic do interiéru, ale umí také odfiltrovat pachy a plyny, jako je např. ozón. Konstrukce filtrů odpovídá nejvyšším kvalitativním standardům. Materiál filtru je vodoodpudivý, což nejenom zabraňuje zamrznutí v zimě, ale filtr se nestane ani domovem bakterií. I přes vysoký výkon filtru je zajištěna dobrá propustnost vzduchu. Filtr interiérového vzduchu by se měl měnit jednou za 12 měsíců, potom je zajištěn čistý vzduch v kabině vozu po celý rok. Palubní kontrolní systém vozu pak pro jistotu řidiče upozorní, že je již nutná výměna filtru.