Omoda je jedna ze stovek čínských podznaček, dynamicky vznikajících a zanikajících podle aktuální tržní situace. Právě Omoda, patřící do koncernu Chery, dorazila jako jedna z prvních během právě kulminující čínské invaze do Evropy a v Česku nabízí dva modely; kompaktní SUV crossover 5 s benzinovým i čistě elektrickým pohonem a hybridní SUV střední třídy 9. K nim přibude nový základ nabídky v podobě subkompaktního SUV crossoveru 4, ovšem až koncem příštího roku. Nejdříve se totiž musí nasytit čínský trh, kde se vůz právě začíná prodávat, teprve poté dojde na export.





Pokud vám název modelu Omoda 4 není povědomý, ale pamatujete si, že začátkem léta se představila Omoda 3, tak vězte, že jde o identické auto, které ale automobilka na poslední chvíli přejmenovala kvůli „vyšším výkonovým parametrům a robustnějším ambicím“. Ostatně není to zdaleka první zmatení pojmů, které stačila nová značka za svou teprve tříletou existenci už zplodit. Například vůbec nejstarší model značky, stále vyráběná Omoda 5, se během tří let stačil jmenovat nejprve Chery Omoda 5, později, po osamostatnění subbrandu Omoda, pak Omoda E5/C5 podle pohonu, až nakonec se ustálilo jméno Omoda 5. Na některých trzích ovšem zůstalo označení E5/C5, jinde se stejné auto jmenuje O5. V Mexiku mu říkají Chirey Omoda 5, v Íránu pak rovnou Fownix FX. Aby toho nebylo málo, v samotné číně se identické auto prodává pod značkou Chery a dvěma různými názvy, které raději už ani nebudeme jmenovat. Dovedete si něco podobného představit u jakékoliv evropské značky?
Novinka dostane dva různé pohony, kromě standardního ještě výkonný, pojmenovaný Ultra. O technických údajích jinak v tuto chvíli oficiálně nevíme vůbec nic. Lehkou nápovědou je pouze fakt, že sdílí platformu Chery T1X, s jejímž vývojem pomáhal JLR, s větším modelem Omoda 5. Známe ovšem podobu auta, které svými ostře řezanými hranami představuje vítané osvěžení v mase generického, oblého čínského designu.