Lyžování už tak nějak patří do našich životů a pokud nepatříte mezi aktivně lyžující vy, tak vaši kamarádi jistě ano. S tím se pojí i to, že vás lyžovat někdo musel naučit. A jestli jste to byli zrovna vy, kdo učil lyžovat zase vaše malé děti, tak jistě víte, že běhat v lyžařských botách po sjezdovce či kdekoli jinde není dvakrát pohodlná věc. Pokud se na první lekce lyžování pro vaše ratolesti teprve chystáte, pak pro vás máme tip.
Nedávno jsme si mohli vyzkoušet v rakouském Obertauernu lyžařské přezkáče, které oceníte při výše zmíněném případě, ale také při řízení. že by konec přepravy několika párů bot na jednodenní lyžovačku?
V praxi to celé funguje tak, že vložka ve skeletu boty není pouze vložka, ale vlastně zimní boty. Vadit by ji neměla voda, zima, ani další povětrnostní vlivy. Právě díky této vložce můžete po sjezdovce běhat pohodlněji nebo s botou sednou za volant. Pár desítek kilometrů jsme v tetovaném BMW 530d GT zvládli, ale představa, že v botě máte pracovat se spojkovým pedálem, mi úplně nehraje. Každopádně nějakou menší cestu na odpolední lyžovaní v botách zvládnete. Jen počítejte, že v kotníku v nich nebudete mí takovou volnost.
Za vším stojí společnost DAHU, která si dala i tu práci, aby řešení dobře fungovalo především na lyžích. Bota (chcete-li vložka) do skeletu zapadne i díky drážkám na straně chodila. To má vést k lepšímu přenášení energie a celkově k většímu zážitku na svazích.
Na sjezdovkách v Obertauernu měl možnost lyžařské boty otestovat i šéfredaktor SKImagazínu Ondřej Katz. „Pro sportovního lyžaře není tato bota určená. Naopak pro tatínka, který běhá po sjezdovce za svým synem na odpoledním lyžování, to dává smysl. Manipulace je jednoduchá a pokud máte sjezdovky pár kilometrů daleko, tak cestu zvládnete i v jednom páru bot,“ nechal se slyšet Katz.
Manipulace s botami je opravdu jednoduchá. Celá přední část se dá odklopit až na zem, podobně jako část zadní. S trochou tréninku vám nasazení skeletu nezabere více jak jednu minutu.