Nový Opel Astra přijel do Česka i jako plug-in hybrid, osahali jsme jej

Nový Opel Astra přijel do Česka i jako plug-in hybrid, osahali jsme jej
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Nový Opel Astra nabídne rovnou dvě plug-in hybridní motorizace
  • Jsou bezkonkurenčně nejvýkonnější
  • V budoucnu přijde Astra i jako elektromobil, včetně verze kombi

Opel se v roce 2017 stal součástí francouzského koncernu PSA a v roce 2019 se pak stal součástí nově vzniklého koncernu Stellantis. Dále ale vyrábí v Německu a i při české prezentaci nového Opelu Astra několikrát zaznělo, že je Opel německou automobilkou a Astra německým autem. Tedy, že byla navržena, vyvinuta i vyrobena v Německu. Technický základ ale sdílí s vozy bývalého koncernu PSA, tedy značkami Peugeot, Citroen a DS.

Nový Opel Astra jsme kompletně představili již v létě minulého roku, takže se teď pojďme podívat hlavně na první dojmy z osobního setkání. A zaměříme se samozřejmě hlavně na plug-in hybridní verze. Ty totiž budou rovnou dvě a plug-in hybrid byl při českém představení k vidění také. Nejprve si ale připomeňme důležitost modelu Astra. Ten přišel v první generaci v roce 1991 a nahradil úspěšný model Kadett. Od té doby se vystřídalo pět generací a prodalo se 15 milionů kusů tohoto modelu.

Technické parametry Opel Astra 1.6 Turbo PHEV 180

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 374 × 1 860 × 1 442 mm, 1 678 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon133 (110 + 81) kW, 180 (150 + 110) koní, točivý moment: 360 Nm
Baterie12,4 kWh
Nabíjenípalubní: 7,4 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 1,1 l / 100 km
Cena od859 990 Kč

Nyní přicházející šestá generace přináší, na rozdíl od těch předcházejících, výrazný a dynamický design. Zároveň jsou ale tvary jednoduché a uhlazené, zejména v přední části vidíme odkaz na první generaci Astry, která nesla označení F. Ony dynamické tvary nejlépe vyniknou ve žluto-zlatém odstínu v kombinaci s černou maskou a střechou, což bylo zbarvení právě vystaveného plug-in hybridu.

Nový Opel Astra přináší spoustu novinek

Nová Astra zároveň přichází s novými technologiemi. Jsou to například LED světlomety, údajně nejlepší ve své třídě, dva 10" displeje uvnitř nebo adaptivní sedačky s pečetí kvality AGR. A novinkou je samozřejmě nová platforma EMP2 V3, která umožňuje kromě tradičních motorizací i plug-in hybridní a dokonce i plně elektrickou verzi. Ta se totiž také v budoucnu pod kapotou Astry objeví.

Astra určitě působí solidním dojmem s kvalitním dílenským zpracováním exteriéru i v interiéru, v tom je skutečně vidět, že jde o německý vůz. Interiér působí příjemně, ale nebylo možné spustit a vyzkoušet, jak vypadá a funguje infotainment. Stejně tak nebylo možné ani vyzkoušet prostor na zadních sedačkách, ale vypadá to, že bude odpovídat běžným zvyklostem současných kompaktních hatchbacků. Kombík, který dorazí později, pak bude mít prodloužený rozvor, takže by měl nabídnout ještě více místa nejen v zavazadlovém prostoru, ale i pro posádku na délku. Zavazadlový prostor plug-in hybridní verze pak není výrazně menší než u verze s tradičním pohonem. Má jen trochu méně místa pod mezipodlážkou. A mimochodem, zmíněný kombík bude pravděpodobně prvním elektromobilem s karoserií kombi na trhu.

Opel Astra plug-in hybrid pod 800 tisíc Kč

Opel Astra nabídne kromě tradičních motorizací i dvě plug-in hybridní, přičemž jedna z nich bude v nabídce hned od začátku a půjde o základní plug-in hybrid o výkonu 180 koní. Cena začíná na 849 990 Kč, ale v současné době platí akční sleva 50 tisíc korun, takže se dostanete pod 800 tisíc korun, což na plug-in hybrid není špatné. Základní motorizace ve stejné výbavě vyjde na 529 990 Kč, ale jde o benzínový motor o výkonu pouhých 110 koní. Žádná benzínová či naftová motorizace výkonově srovnatelná s plug-in hybridní v nabídce není, takže nelze vyhodnotit, jaký je příplatek za plug-in hybrid. Naftová motorizace s výkonem 130 koní stojí o 200 tisíc korun méně než plug-in hybrid.

Sportovní Astra GSE jen jako plug-in hybrid

Výkonnější plug-in hybridní verze přijde později a v ceníku zatím chybí. Měla by přijít přibližně v polovině roku, bude mít výkon 225 koní a půjde o vůbec nejvýkonnější motorizaci Opelu Astra. Bude tedy k dispozici pouze ve sportovně laděné verzi GSE. Zároveň to bude jedinou motorizací verze GSE, takže pokud budete chtít tuto sportovní verzi Astry, musíte si pořídit plug-in hybrid. My se na tuto verzi opravdu hodně těšíme.

Nový Opel Astra je zajímavým autem a přinese spoustu novinek. Pro české chalupáře, kteří chtějí přejít na elektrický pohon, pak nepochybně bude zajímavá verze kombi, která nebude mít přímého konkurenta. Ale ani kompaktních elektrických hatchbacků na trhu není mnoho, takže se rozhodně těšíme i na plně elektrickou základní Astru. Ta by ale měla dorazit až v příštím roce.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze