Škoda Auto nám potvrdila, že usiluje o výrobu dalšího, menšího, elektrického vozu

aktualizováno o vyjádření automobilky
Škoda Auto nám potvrdila, že usiluje o výrobu dalšího, menšího, elektrického vozu
Fotografie: Škoda Auto
  • Na trh má přijít do roku 2024
  • Dojezd má být až 250 km

Aktualizováno 9. 2. 2020

Ke zprávě se vyjádřili také zástupci Škoda Auto, kteří nám poskytli následující vyjádření: „Abychom po roce 2025 výrazně snížili emise CO2, usilujeme v rámci programu „NEXT LEVEL ŠKODA“ o výrobu dalšího, menšího, čistě elektrického modelu, který by doplnil model Enyaq iV. Žádné rozhodnutí však zatím nepadlo. Elektrický pohon se rozvíjí do podoby důležitého pilíře v našem mixu pohonů. V dohledné době bude nejefektivnějším způsobem pro trvalé snižování emisí CO2 a doplňuje zavedené a vysoce moderní technologie pohonu. O elektromobilitě jsme přesvědčeni a postupně elektrifikujeme naše celé modelové portfolio.

Původní informace z 8. 2. 2020

Podle autobild.de potichu připravuje česká automobilka Škoda Auto nový městský elektromobil, který bude větší než Citigo. Velikostně by se měl rovnat Fabii a i informace o nové verzi Fabie tomu nasvědčují, jelikož se u ní nemluví o elektrifikované verzi.

Půjde o sesterský model VW ID.1

Celá akce začala v době usilovných příprav Volkswagenu v uvedení městského auta ID.1. Škodovka vycítila šanci a naskočila na vlak. Zatím však neexistuje jeho název, ale zdroje uvádí, že by se mělo auto vyrábět na stejné lince jako sesterský model ID.1. Městská auta budou s největší pravděpodobností postavena na modulární platformě MEB, dojezd se očekává až 250 km na jedno nabití. Cena by se podle německého webu měla pohybovat okolo 20 000 eur, což je přes 500 tisíc Kč.

Diskuze ke článku
Ladislav Sazama
Ladislav Sazama
Fábie uvnitř přeci není větší než Citigo.... ;)
Josef L
Josef L
Naposledy upraveno: 8. 2. 2021 18:09
Dojezd až 250 km WLTP, no to bude za 3 roky pecka, reálný dojezd 200 km. Chápu, že cena je je u nás velmi citlivé téma pro rozhodování, ale v té době už by baterie měly stát pod 100 USD/kWh, tedy auto by mohlo dostat pak 40 kWh využitelné energie a tak dojezd podstatně slušnější.
Frantisek Pukys
Frantisek Pukys
Komu to chtějí prodávat? No za 250 tis. To jako městské auto má šanci na prodej, jinak je to další prodejní fiasko. Ti by snad top manažeři měli vědět.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze