Dražší Mercedesy řady EQ už nějakou dobu trh mapují, nyní nastal čas sestoupit pomyslně mezi lid. Nový model EQB je totiž zatím nejpraktičtějším zástupcem nové řady EQ, pokud samozřejmě nepočítáme velký a poměrně nákladný minivan EQV. Pustí se do stejných vod jako Škoda Enyaq iV a své služby nabídne větším rodinám. V takřka hranolovité karoserii s dlouhým rozvorem 2829 mm totiž nabídne až sedm míst (v Číně standard) a rozměrný zavazadelník s možností objednat si zadní lavici posuvnou o 140 mm. Na ní půjde standardně nastavit sklon opěradla. Třetí řada ubere ze zavazadelníku 90 l, lze ji sklopit do roviny s podlahou. Vhodná bude podle výrobce pro osoby do výšky 165 cm.
Foto: Mercedes-Benz
Design se liší od spalovacího GLB jen marginálně. Díky provedeným úpravám vykazuje citelně lepší součinitel čelního odporu vzduchu Cx 0,28 proti spalovací verzi (0,31). Vůz, postavený na společné prodloužené platformě MFA2 (modular front architecture), mohou ozdobit až 20" kola, ovšem za cenu zhoršení spotřeby i dojezdu. Tyto hodnoty činí u výkonné verze GLB 350 4MATIC 19,2 kWh/100 km a 419 km. Konstrukce skeletu sice pochází ze spalovacího modelu GLB, avšak byla pro novou roli upravena. Především dostala pod podlahu nový rám na baterii z pevnostních výtlačků, jehož nosnou roli dosud suplovaly křížové podlahové nosníky u GLB.
První představená verze 350 4MATIC nabízí 215 kW (292 k) elektromotory u obou poháněných náprav. V budoucnu nebude chybět ani výkonná verze AMG, druhý konec nabídky doplní slabší provedení s pohonem pouze přední nápravy. Standardní 400V DC rychlonabíjení propustí až 100 kW, střídavé pak vrcholí hodnotou 11 kW. Využitelná kapacita baterie činí 66,5 kWh, v budoucnu bude k mání i větší. Podporován bude samozřejmě systém Mercedes me Charge, umožňující okamžité zahájení nabíjení po zapojení konektoru, bez nutnosti autorizace na stojanu. Nedílnou součástí výbavy bude inteligentní navigace s takzvanou elektrickou inteligencí. Ta nejenže optimalizuje trasu a cestovní čas s ohledem na zbývající dojezd a umístění nabíječek po cestě, ale také poskytne potřebná data ECO asistentu, aby mohl co nejefektivněji řídit rekuperaci s ohledem na profil trasy či dopravní značení. Algoritmy rovněž hlídají dosažení optimální teploty baterie před příjezdem k nabíječce.
Mercedes-Benz EQB se bude souběžně vyrábět v čínsko-německém joint venture BBAC v Pekingu (čínská verze) a pro zbytek světa v maďarském Kecskemétu. Čínská verze přijde na trh již v průběhu letoška, Evropa se dočká až koncem roku. Američané si pak počkají až na rok 2022. Baterie budou paradoxně vznikat v Evropě, a to konkrétně v pobočce Mercedesu Accumotive v lužickém Kamenci (Kamenz) a také ve výrobním závodě Jawor v Polsku.
Technické parametry Mercedes-Benz EQB 350 4MATIC
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 684 × 1 834 × 1 667 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 215 kW, 292 koní, točivý moment: 520 Nm |
Baterie | ? (66,5 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,2 kWh / 100 km, dojezd: 419 km |
Cena od | 1 550 010 Kč |