Nový designový stupeň a dynamické blinkry. Nejen to je nová Škoda Scala

Nový designový stupeň a dynamické blinkry. Nejen to je nová Škoda Scala
2
  • Škoda Scala je první model od Škody Auto na platformě MQB A0
  • Ve výbavě je nový infotainment systém a nechybí ani Škoda Connect
  • K dispozici bude pět motorizací: tři benzinové, jedna naftová a příští rok dorazí CNG

Škoda Auto v Tel Avivu světu představila nástupce modelu Rapid. „Scala“ v latině znamená „schody“ nebo „žebřík“. Scala má totiž definovat nový charakter a novou technologii v kompaktní třídě, jak popsal předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier: „Novým modelem Škoda Scala otevíráme novou kapitolu vozů kompaktní třídy. Jedná se o zcela nový vůz, který ve třídě výrazně posouvá měřítka v oblasti technologií, bezpečnosti a designu. Dokládá to i svým novým názvem. Současně Škoda Scala skvěle prezentuje atraktivnost v duchu ‚smart understatement‘, typickou pro značku Škoda. Jsme přesvědčeni, že se vozu Škoda Scala podaří nově nastavit měřítka kompaktních vozů značky Škoda.“

Nástupce Škody Rapid je ukázkou nového designové stupně Škody Auto. Na masku chladiče navazují LED diodové světlomety. Přepracované jsou i světlomety zadní. Ty mají nově dynamické blinkry. Součinitel aerodynamického odporu se podařilo dostat na hodnotu 0,29. Škoda Scala disponuje virtuálním kokpitem před volantem. Ten má úhlopříčku 10,25 palců. Displej infotainmentu má pak dle úrovně výbavy velikost od 6,5 do 9,2 palců. Novinka má zabudovanou eSIM kartu s připojením na LTE, takže Škoda Scala je vždy online. Nechybí ani Škoda Connect, tedy služba, díky které si mohou majitelé zamykat, odemykat či kontrolovat stav svého auta pomocí aplikace v chytrém telefonu.

Novinka od Škody Auto je prvním modelem, který má na víku zavazadlového prostoru nápis Škoda. Nový je i interiér, který se inspiroval v konceptu Vision RS. Nové jsou materiály i dekorační lišty v předních dveřích a více se používá měkčený materiál. Nebyla by to Škoda Auto, kdyby nedošlo na pořádný objem zavazadelníku. Základní objem činí 467 litrů. Po sklopení zadních sedadel jde o litrů 1 410.

Scala stojí na platformě MQB A0. Rozvor činí 2 649 milimetrů. Na délku má Scala 4 362 milimetrů, na šířku 1 793 milimetrů a výška se zastavila na 1 471 milimetrech. K dispozici bude pět motorizací: tři benzinové a jedna naftová a chybět nebude ani CNG, které však dorazí na trh až v průběhu roku 2019. Ceny prozatím nejsou známé. Dočkáme se jich až příští rok.

Motor Počet válců Výkon Převodovka (v základu)
1.0 TSI 3 95 k / 175 Nm 5stupňová manuální
1.0 TSI 3 115 k / 200 Nm 6stupňová manuální
1.5 TSI 4 150 k / 250 Nm 6stupňová manuální
1.6 TDI 4 115 k / 250 Nm 6stupňová manuální
1.0 G-TEC 4 90 k / 145 Nm 6stupňová manuální
Diskuze ke článku
Evolt
Evolt
Škoda, že nebude i plug-in hybridní verze.
Gustaf
Připojen pomocí vestavěné eSim karty neustále k internetu, takže soukromí už neni a nebude. A co víc, ještě by mohli s dobrým vybavením hacknout aplikaci pro odemykání a zamykání auta. Tyhle technologie nejsou zrovna výhrou. Zloději budou mít hold větší žně.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze