Nové Mini odhalilo předčasně interiér. Nenechal kámen na kameni

IAA Mnichov 2023
Nové Mini odhalilo předčasně interiér. Nenechal kámen na kameni
Fotografie: Mini
  • Čtvrtá novodobá generace automobilů Mini má přinést velký zlom v designu
  • Neustálému zvětšování je konec, novinka bude kratší než předchůdce
  • Končí také opulentní zdobení exteriéru i interiéru

Zatímco vnější podobu základního třídveřového hatchbacku už známe z dřívějších špionážních fotografií, podoba interiéru byla dosud neznámá. To se změnilo, když autoblog.com vydal dva uniklé teasery, v nichž je dobře vidět celá palubní deska a částečně i grafika velkého centrálního kulatého přístroje. Je tedy jasné, že chromu, pravé kůži a rozmařilým řadám kovových páček je konec. Tvary se vrátily k odkazu původního Mini z roku 1959 a zbavily se téměř všeho zbytného, rušivého či zbytečně drahého. Zato se však řidiči mohou těšit na takřka světelné orgie. Barvičkami bude totiž hýřit nejen zmíněný displej, ale i samotná palubní deska. Atmosféru uvnitř totiž budou dotvářet nejen klasické světlovody ambientního osvětlení, ale i samotná palubní deska, jejíž některé části budou svítit rovněž.

Na videu zároveň vidíme, že mechanické ovladače přeci jen nezmizely úplně, avšak zůstalo jich jen několik; akorát tolik, aby se vešly na oválný panel opět odkazující na prapůvodní Mini. Velký displej na sebe přebírá roli téměř veškeré vizuální komunikace s řidičem, proto dostal zjevně jemnou grafiku, velmi tenké okraje a vskutku nešizené rozměry. Kdo se ale právem bojí, že sledovat třeba rychlost daleko od osy pohledu není optimální, na něj čeká průhledový displej před volantem, tedy levnější alternativa head-up displeje. Volant nabízí stejné ovladače jako nová malá BMW, což není při jejich maximální unifikaci (sdílejí mj. platformu a většinu techniky) nic divného.

Zatímco právě chystaná čtvrtá generace Mini bude vůbec poslední, která nabídne spalovací motory, od počátku samozřejmě zvýší důraz na bateriový pohon. Ten se bude, spolu s celým elektrickým Mini, vyrábět v Číně a baterie s elektromotory dodá automobilka Great Wall. Na výběr budou verze Cooper E s výkonem 184 koní a baterií o kapacitě 40,7 kWh, tedy s parametry srovnatelnými s dožívající aktuální generací, nebo Cooper SE o výkonu 224 k a baterií s 54,2 kWh. Ta by měla být nově pod podlahou, nikoliv pod zadními sedadly jako dosud. Výkonnější verze by měla nabídnout dojezd kolem 400 km podle WLTP.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze