Lamborghini, které může do terénu, snad ani nikdo nečekal. Model Urus se včera oficiálně představil a jde spíše o designovou záležitost než nějaké SUV do nejhlubšího bahna. Ostré a až agresivní křivky a samozřejmě typické logo na přídi – Lamborghini se u modelu Urus vydalo stylem, který poprvé přineslo BMW X6 a nyní ho má ve svém repertoáru také Mercedes.
Nás však zajímal především interiér a nějaké ty technologie. Pokud bych měl vyjádřit svůj názor právě na interiér, tak mě se nelíbí. Ale proti gustu… Jde o jakýsi kokpit letadla. I Lamborghini jde však s dobou, protože na středovém panelu si můžeme všimnout dvojice displejů, což je podobná cesta jako nabízí Audi A8. Nahoře jde o displej infotainmentu a dole o ovládání klimatizace. Před řidičem je též displej s údaji o otáčkách motoru a rychlosti.
Do svého repertoáru Lamborghini Urus dostalo natáčení zadní nápravy a také nějaké ty jízdní módy. Je jich hned šest: silniční, okruhový, do písku, do terénu a na sníh. Že by někdo vyrazil řádit s Lamborghini na sníh jako s Teslou Model X?
Pojďme nyní pod kapotu. Ještě před tím řekněme, že Urus stojí na platformě MLB, tedy té, na které staví své vozy Audi, Porsche nebo Bentley. Hmotnost se zastavila na 2 154 kilogramech. I tak díky čtyřlitrovému vidlicovému osmiválci máte pod svojí pravou nohou k dispozici 650 koní a 850 Nm. Z nuly na stovce jste s Urusem za 3,6 sekundy,
Jestli vás Urus zaujal, tak můžete objednávat. Cena v Evropě startuje na 171 429 eurech, tedy na necelých 4,5 milionech korun.
Zdroj: media.lamborghini.com