Nový Auris pro rok 2019 vypadal na autosalonu v Ženevě vážně k světu a přitahoval hodně pozornosti. Skla ale byla zatmavená a automobilka nám neposkytla mnoho informací, což se nyní rozhodla změnit. Vůz stojí na nové platformě TNGA, na které poprvé začal stavět Prius. Díky ní by mělo být nízko umístěné těžiště a umožní také snížené umístění masky. V praxi to znamená, že designéři dostali větší volnost při tvorbě karosérií, které tak mohou být odvážnější.
Nová Toyota Auris je díky delšímu rozvoru náprav o 40 mm delší než předchozí model. Vůz je také o 23 mm nižší a má o 47 mm níže umístěnou masku. Auto na živo vypadá vážně zajímavě, vlastně nám moc nepřišlo jako klasická Toyota. TNGA prý rovněž zlepší jízdní vlastnosti a usnadní ovládání vozu a stabilitu – vše především díky tuhé konstrukci a dobrému vyvážení.
V architektuře TNGA jsou jednotlivé komponenty umístěny co nejníže, motorem počínaje a sedadly konče. Projektanti byly nuceni s milimetrovou přesností vypracovat rozmístění prvků, jako jsou pedály, sloupek volantu nebo sedadla, a současně se snažit samostatně vytvořit co nejpohodlnější a maximálně ergonomický interiér.
Toyota Auris se bude vyrábět v továrně Toyota Manufacturing UK v Derbyshiru. Půjde zároveň o první model Toyoty nabízený v Evropě se dvěma hybridními pohony: jednotkou známou z Toyoty Prius s motorem o objemu 1,8 litrů a celkovém výkonu 122 koní a zcela novou soustavou s 2litrovým motorem, jenž poskytne celkem 180 koní. Toyota udělala s hybridními auty díru do světa a nehodlá ve své snaze nijak ustat.
Zdroj: tisková zpráva