Třetí generace Hondy HR-V se v Evropě vrátila k politice jediného pohonu. Vůz je vždy vybaven sériovým hybridním ústrojím e:HEV, spojeným s atmosférickou přímovstřikovou patnáctistovkou. Tedy technikou, známou již z aktuální generace Jazzu, s nímž je HR-V ostatně technicky spřízněné. A stejně jako Jazz nabízí unikátní konstrukci s nádrží pod předními sedadly a zcela plochou podlahu v zadní polovině auta. Ta umožnila uspořádat zadní sedadla do sestavy Magic Seats, kdy jde sklopit nejen opěradla (a nově nastavit i jejich sklon), ale také vzhůru vyklopit sedáky, a vytvořit tím před zadními sedadly prostor například na tři bicykly, aniž by ubyl jediný litr ze zavazadelníku. Případně zvednout jen jeden sedák, pohodlně umístit složený kočárek a na zbývající část sedadla pak upevnit dětskou sedačku.
V nabídce budou tři, tradičně pevně dané výbavy, které lze vylepšit metalickým (+15 900 Kč), nebo prémiovým (+17 900 Kč) lakem. Novinkou je možnost předplatného za digitální a telematické služby ve formě balíčku na 12 měsíců. Za 780 Kč ročně se nabízí paket Bezpečnost a cestování, umožňující monitorování a vyhledávání vozu, plánování tras a využití digitálních asistenčních služeb. Za digitální klíč, tedy možnost odemykat/zamykat a startovat auto mobilním telefonem, zaplatíte 1 250 Kč na 12 měsíců. A konečně, za jednorázový aktivační poplatek 995 Kč vám Honda zpřístupní on-line služby typu dálkového odemykání/zamykání, virtuální palubní desky či pozvání dalších řidičů. Ve všech případech platí, že je první rok služby zdarma na vyzkoušení, rovněž zmíněný aktivační poplatek je napoprvé odpuštěn. Vůz dokáže nabídnout i palubní internet, za ten se platí přímo mobilnímu operátorovi.
Startovní ceny jsou tradičně vyšší, avšak vyvážené zaprvé nadstandardní užitečností auta, zadruhé pak faktem, že tady se nehraje na oholené, nepoužitelné linie „již od“, stvořené pouze k tomu, aby dobře vypadaly na úvodní straně prospektu. Už základní provedení Elegance nabízí za startovních 699 900 Kč zcela ucelenou nálož výbavy, okořeněnou i řadou luxusních prvků. Nechybí zcela kompletní seznam pokročilých bezpečnostních asistentů (s výjimkou zadních bočních radarů a s nimi souvisejícího sledování mrtvého úhlu a příčné dopravy při couvání), vyhřívaná sedadla, automatická klimatizace (jednozónová), adaptivní tempomat, navigace, DAB rádio, Bluetooth handsfree, Apple CarPlay, světelný a dešťový senzor, LED světlomety či 18" litá kola.
Za prostřední Advance připlatíte 75 000 Kč, za něž navíc dostanete čalounění částečně ze syntetické kůže, dvouzónovou klimatizaci, samostmívací zrcátko, vyhřívání čelního skla pod stěrači, šest reproduktorů místo čtyř, dva USB konektory navíc vzadu ke dvěma předním, bezdotykové ovládání pátých dveří či LED mlhovky. Vrcholná Advance Style začíná na 839 900 Kč a přihazuje dekorační prvky interiéru, prémiovoý audiosystém s 10 reproduktory a subwooferem, bezdrátové nabíjení mobilu, dvoubarevný lak, střešní ližiny či LED přisvěcování do zatáček.
Vozy lze objednávat od konce září, první k nám dorazí zkraje roku 2022.
Technické parametry Honda HR-V (2021) e:HEV
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 340 × 1 866 × 1 582 mm, 1 377 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | (79 + 96) (107 + 131), točivý moment: 131 Nm / 4 500 ot/min |
Baterie | ? (1,08 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | |
Spotřeba | ?, dojezd: 741 km |
Cena od | 729 900 Kč |