Kompaktní crossover se představuje ve třetí generaci, která bude, stejně jako ta předchozí, výhradně pětidveřová a měla by při podobných rozměrech nabídnout proti beztak prostornému předchůdci ještě více místa pro lidi i náklad. V Evropě bude nabízena výhradně s pokrokovým pohonem e:HEV. Má společnosti Honda pomoci splnit závazek elektrifikovat všechny v Evropě prodávané modely do roku 2022. Dává to smysl, protože Honda už nyní v Evropě prodává 66 % vozů s hybridním pohonem. Díky kompaktním rozměrům hybridního ústrojí si zachovala atypickou konstrukci s palivovou nádrží pod předními sedadly, která umožňuje i nadále nabízet unikátní vzhůru výklopná sedadla Magic Seats, známá i z modelu Jazz a starších Hond Civic. Ta umožňují například naložit před zadní sedadla dvě 26" horská kola, aniž by ubyl jediný litr ze zavazadelníku.
Honda HR-V e:HEV nabídne pohon předních kol prostřednictvím dvou elektromotorů bez stálé mechanické vazby mezi motorem a koly. Primárním zdrojem síly je atmosférický čtyřválec 1.5 s Atkinsonovým cyklem a hybridem. Systémový výkon dosahuje 96 kW (131 k), točivý moment 253 Nm při 4500 ot./min. Jeden elektromotor spojený se spalovacím motorem vyrábí proud k jízdě plus dobíjení trakční baterie a slouží zároveň k častým stop-startům spalovacího motoru, druhý pohání kola a rekuperuje. Zcela tedy chybí klasická převodovka. Až ve vyšší rychlosti se oba konce poháněcího řetězce propojí a vůz začne fungovat v režimu paralelního hybridu. K dispozici jsou tři jízdní módy, měnící strategii hospodaření s energií. Standardně se vůz rozjíždí čistě elektricky, pak se přidá hybrid v sériovém režimu a nakonec při konstantní rychlé jízdě dojde k mechanickému propojení obou konců hnacího řetězce a přepnutí do paralelního hybridu.
I když je karoserie o 20 mm nižší, světlá výška narostla díky nově řešené platformě Global Small Platform proti předchůdci o 10 mm, zlepšil se rovněž úhel otevírání pátých dveří. Zároveň zůstává díky ploché podlaze základní výhoda – velmi nízká nakládací hrana. Interiér si dále polepšil v prostoru i variabilitě. Vpředu přidalo prostor nové řešení středové konzole (podobné jako v Hondě CR-V), vzadu přibylo 35 mm pro kolena a zároveň nová možnost nastavení sklonu opěradel. Poháněcí agregát je řešen kompaktně a nezabírá více místa, než klasický spalovací motor. Trakční baterie našla místo vzadu, ovšem díky kompaktním rozměrům nezhoršuje využitelnost prostoru. Bezpečnost posílila nová generace systému Honda Sensing, využívající širokoúhlé kamery místo dosavadní kombinace kamery a radaru. Zvýšila se rovněž detekční vzdálenost monitoru slepých úhlů z 3 na 25 metrů. Přibyly zadní boční senzory projíždějících vozidel, vůbec poprvé se v modelu HR-V objevil rovněž asistent sjíždění kopců HDC. Vylepšena byla rovněž funkcionalita adaptivního tempomatu ACC s cílem dřívější akcelerace během manévrů. Přibylo rovněž oblíbené handsfree otvírání zadního víka. Stačí mávnout nohou pod nárazníkem a těžký nákup není třeba pokládat na zem.
Exteriér posouvá na další úroveň nový, dynamický designový jazyk, uvedený aktuální generací Civiku. Ačkoliv jsme čekali, že půjde od pohledu o zmenšenou Hondu CR-V, opak je pravdou. Vůz se snaží působit jako kupé, čemuž nahrávají skloněné D-sloupky i skryté zadní kliky jako u předchůdce. Novotou jsou vysoko umístěné světlomety, opticky propojující čelo s bočnicemi, rovněž zadní okno je kvůli potlačení aerodynamického závleku skloněnější, než jsme byli dosud zvyklí. Dynamiku dodává poměrně vysoké karoserii výrazný horizontální prolis spolu s delší kapotou a minimalizovanou tloušťkou kolmějších A-sloupků. Kratší přední převis spolu se standardními 18" koly dodávají švih, umocněný o 20 mm nižší siluetou. Noční design umocňuje zadní světelný pásek po celé šířce.
Uvnitř nacházíme podobný geometrický styl jako v Jazzu. Kvalitní materiály mají umocňovat prémiové pocity, černý interiér lze oživit oranžovými prvky. Inovativní systém výdechů ventilace ve tvaru L chrání posádku před ofukováním soustředěným proudem vzduchu. Knoflíky je totiž možné měnit jeho rozptyl. Pohodlí mají zajišťovat inovativní sedadla s tzv. rohožovitou strukturou, která by měla lépe a bezpečněji podpírat tělo než někdejší pružinová konstrukce. Na řidičově pracovišti nacházíme podobný geometrický styl, jako v novém Jazzu. Sedí se o 10 mm výše a zlepšil se výhled, který směrem vpřed neruší žádný výstupek nad spodní hranou čelního okna. Honda dosud neopustila filozofii, že vůz má sloužit řidiči a ne naopak (Man Maximum, Machine Minimum), tak se chvályhodně drží osvědčených ergonomických zásad. V kokpitu tedy nacházíme ještě dost mechanických ovladačů, i když se nezapomnělo ani moderní multimédia. K dispozici je například bezdrátová verze Apple CarPlay a samozřejmě nechybí ani aplikace. USB konektory jsou k dispozici vpředu i vzadu, mezi předními sedadly je doplňuje indukční nabíječka. Software je možné aktualizovat dálkově.
Hondy HR-V se prodalo již 3,8 milionů, během tří generací dospěla od extravagantního třídveřového zvýšeného polosporťáčku až k dnešnímu ambicióznímu univerzálu, který poslouží sportovcům, rodinám i třeba obchodním cestujícím. Třetí generace se v Evropě objeví až na sklonku roku 2021, prodej v Česku začne až napřesrok. Na test zajímavého modelu se velice těšíme, věříme že vy rovněž.