Továrna odhalila v předstihu první snímky nejnovější, jedenácté generace úspěšné Hondy Civic. Ta přináší opět revoluci, jak je u automobilky dobrým zvykem. Zatímco minulá generace celý svět překvapila totálním převratem v designu i nekompromisním přechodem z legendárních točivých atmosférických motorů na malé turbojednotky včetně prvního tříválce, ta aktuální pro změnu poslala na smetiště dějin převodovky. Spolehne se totiž výhradně na sériově-paralelní hybrid e:HEV, který známe už z Jazzu a nového Jazzu. A je docela pravděpodobné, že se při té příležitosti vrátí k atmosférickým jednotkám, již používaným v hybridech CR-V a HR-V. Každopádně v tomto směru zatím automobilka nic neupřesnila. Nicméně v USA se vůz už prodává a tam se nabízí s atmosférickým dvoulitrem 155 k (114 kW) a přeplňovanou jednapětkou 180 k (132 kW). A také s manuální a automatickou (CVT) převodovkou. V nabídce za mořem je, kromě hatchbacku, také sedan. Lze tedy očekávat, že se jej dočkáme i v Evropě, stejně jako v minulé generaci. A zároveň si můžeme uchovat naději, že nepřijdeme ani o novou generaci nervydrásajícího Type-R, pravidelně útočící na pozici nejrychlejší předokolky světa. To jsou však v tuto chvíli čiré spekulace, možné také je, že Honda ponechá stávající Type-R, a to tak dlouho, dokud bude jeho prodej kvůli pokutám za flotilové limity únosný, a pak jej bez náhrady zruší. Její představitelé totiž žádným zvláštním sentimentem netrpí, jak už mnohokrát osvědčili.
První oficiální informace pro Evropu jsou opravdu jen předběžné a velmi stručné. Dozvídáme se z nich, že Evropané si nový Civic budou moci koupit až na podzim 2022 a pomůže Hondě splnit závazek v roce 2022 elektrifikovat všechny klíčové modely. A že se Civiky prodávají ve více než 170 zemích, vyrábějí už 49 let a za tu dobu se jich vzniklo přes 27 milionů, což z modelu činí čtvrté nejpočetnější auto světa po Toyotě Corolle, Fordu F a Volkswagenu Golf. Proto ještě nahlédněme na americký web Hondy, kde vidíme další malý převrat: přímo revolučně zjednodušený interiér, který definitivně rezignoval na rozmáchlé prostorové kreace palubní desky a vrátil se ke zcela jednoduchým, možná až strohým tvarům ve stylu starších hond. Rovná palubka, trčící displej, panel ventilace a klasický štít se dvěma velkými přístroji. Dokonce i jednoduše střižený volant se odkazuje na minulost, i když mu samozřejmě nechybějí multimediální ovladače.