Vytvořit zcela autonomní řízení je běh na dlouhou trať, rozhodně nestačí „rozhodit“ po autě pár kamer a dopředu namontovat lidar. Automobilka Nissan se na největším evropském digitálním veletrhu CeBIT v Hannoveru chystá představit další pokročilou technologii, která by měla autonomnímu systému významně pomoci. Inovaci si Nissan pojmenoval SAM, tedy Seamless Autonomous Mobility.
SAM má základ v technologii NASA a spojuje umělou inteligenci vozidla s chováním řidiče. Díky tomu budou vozy schopny reagovat v nepředvídatelných situacích, například při nehodách, opravách na silnici nebo u jiných překážek. Pomocník SAM tedy autonomnímu vozu pomůže rozhodnout se, kdy se má pokusit danou situaci vyřešit samostatně a kdy má naopak požádat o pomoc řídící centrum. Rozlišit nebezpečnou situaci a zvolit to nejlepší řešení je v těchto situacích naprosto klíčové.
Ponz Pandikuthira, viceprezident pro plánování produktů ve společnosti Nissan Europe, k tomu řekl: „Technologie autonomního řízení představují revoluci v budoucnosti mobility, protože všem poskytnou větší bezpečnost, pohodlí a zážitek z jízdy. Tyto systémy zajistí radikální pokles počtu automobilových nehod. Právě to je klíčová součást plánu Inteligentní mobility Nissan, jehož cílem jsou nulové emise a nulový počet smrtelných dopravních nehod.“
Nissan také znovu potvrdil, že první fáze autonomního řízení ProPILOT bude součástí výbavy nového modelu Qashqai, který bude uveden na trh v průběhu roku 2017, a také nové generace modelu Nissan Leaf, jež bude představena již brzy. Tato technologie umožňuje autonomní jízdu v jednom pruhu na rychlostních komunikacích a je již dostupná v Nissanu Serena, jehož prodej byl zahájen loni v Japonsku.
Zdroj: tisková zpráva