BMW má svojí divizi M, Mercedes zase AMG. Svojí sportovní divizi má ale také Nissan, a to s názvem Nismo. Zatímco právě Nismo staví především modely jako je Nissan 350Z či GT-R, tak takové AMG už se vrhlo i na hybridní pohonné jednotky. Každopádně Nismo šlo ještě dále a poladilo Nissan Leaf. Ano, čtete dobře, nejprodávanější elektromobil v Evropě za uplynulý rok dostal několik úprav.
Hned na začátku si řekněme, že Nissan Leaf Nismo se nebude prodávat nikde jinde než na japonském trhu. A co vše se změnilo? Nismo si pohrálo především s ovladatelností. Motor stále nabízí 150 koní a 320 Nm točivého momentu. Lepší má být reakce na plynový pedál, což si u elektromobilu upřímně moc nedokážeme představit. Přišla řada také na pár designových změn.
Abych nezapomněl, tak přepracovaný je podvozek i posilovač řízení. Leaf stojí na 18palcových kolech. Ostřejší jsou nárazníky, nechybí LED denní svícení a nějaké ty červené designové doplňky. No, jsme zvědaví, kolik si za Nismo Nissan řekne.
Nissan Leaf
Technické parametry Nissan Leaf (2018)
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 480 × 1 790 × 1 535 mm, 1 535 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 110 kW, 150 koní, točivý moment: 320 Nm |
Baterie | 40 kWh (38 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 46 kW, palubní: 4 kW, konektory: CHAdeMO, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14 kWh / 100 km, dojezd: 378 km |
Cena od | 850 000 Kč |