V pátek 17. prosince dorazila vůbec první vozidla se značkou Nikola k zákazníkovi. Kalifornská společnost Total Transportation Services se zabývá přístavní logistikou a bateriová vozidla Nikola Tre (velmi pravděpodobně dvě) zřejmě využije v přístavech Los Angeles a Long Beach, případně při přetazích mezi nimi; jsou totiž součástí jediné obří aglomerace. Je to začátek zakázky, na jejímž konci by mělo být dodaných celkem 100 ekologických nákladních vozidel Nikola, z toho 30 elektrických a 70 vodíkových. Její naplnění je však podmíněno dobrými výsledky pilotního projektu, který odstartovaly právě první dodané tahače.
První vyrobené série poputují k odběratelům z celého světa, tedy i v USA, z německého Ulmu, kde vlastní Nikola výrobní závod napůl s Ivecem, od nějž odebírá komponenty na vestavbu elektrického pohonu. Americká továrna v arizonském Coolidge se teprve dokončuje, avšak zkušební výroba se tam rovněž již rozbíhá. Už napřesrok by Nikola ráda vyráběla 2 400 aut ročně, v roce 2023 po dokončení druhé fáze rozšíření pak 20 000 ročně.
Ve stejném roce už by měl být podle insideevs.com k sériové výrobě připraven rovněž pohon s palivovými články, jehož vývoj podle zástupců firmy už finišuje. Kromě kalifornské společnosti finišují jednání o dodávkách rovněž elektrické verze Nikola Tre pro hamburskou přístavní správu AöR. V tomto případě by mělo jít o 25 vozidel.
Beauty and brawn. Zero-emissions never looked so good. #NikolaCoolidgeFacility #DrivingChange pic.twitter.com/4dEJTmB7ca
— Nikola Motor Company (@nikolamotor) December 15, 2021
Elektrický sedlový tahač Nikola Tre, postavený na základech Iveca S-Way, by měl ve specifikaci 6×2 s celkovou hmotností 37 tun ujet podle výrobce až 563 km díky bateriím o kapacitě 753 kWh, dosáhnout nejvyšší rychlosti 121 km/h, šestiprocentní stoupání zdolávat tempem 58 km/h, a to všechno díky systémovému výkonu 480 kW (645 k). Baterie by se měly skrz konektor CCS1 nebo CCS2 naplnit z 10 na 80 % SoC za dvě hodiny příkonem 240 kW.
Nikola má za sebou několik nepříjemných afér. Ačkoliv sama neúspěšně žalovala Teslu kvůli údajně ukradeným patentům, v červenci byla obžalována hned ze tří velkých podvodů, kvůli nimž ztratila hlavního partnera General Motors a také šéfa a zakladatele Trevora Miltona. Firma jednak lhala investorům o skutečném stavu vývoje auta, dále uměle navyšovala svou hodnotu prodejem akcií skrz tzv. SPAC firmu (účelově zřízenou k investičním účelům) a dokonce zfalšovala video s jedoucím vodíkovým kamionem, který se údajně pohyboval vlastní silou. Přesto se zdá, že díky aktuální situaci přežila.