Nejchytřejším Fordem Transit v historii je elektrický E-Transit

Nejchytřejším Fordem Transit v historii je elektrický E-Transit
Fotografie: fordmedia.cz
  • Ford představil plně elektrickou verzi Transitu, která nabízí užitnou hodnotu bez kompromisů
  • Tato elektrická dodávka má dojezd až 350 kilometrů
  • První vozy se do Evropy dostanou v příštím roce

Ford představuje E-Transit, elektrickou verzi nejprodávanější skříňové dodávky na světě. Elektrický Transit kombinuje novou úroveň palubních online technologií a služeb s osvědčenými přednostmi v podobě vyhlášených užitných vlastností, podpory přestaveb a široké servisní sítě.

Při vývoji si Ford dělal průzkum ohledně potřeb zákazníků v otázce dojezdu i dalších vlastností. Plně elektrický E-Transit se podařilo vyvinout tak, aby měl stejný objem nákladového prostoru jako standardní verze Transitu a měl dostatečnou nosnost pro náklad. Zároveň má ale i obrovskou výhodu v tom, že má plnohodnotnou 230voltovou zásuvku o výkonu 2 300 W, což se v mnoha profesích při jízdách na montáže jistě využije, zároveň je možné ji využít například pro napájení chladícího zařízení pro rozvoz potravin.

Ford E-Transit uveze skoro 2 tuny

Cílové hodnoty užitečného zatížení pro evropskou specifikaci jsou 1 616 kg v případě verze Van a 1 967 kg v případě podvozku. Elektromotor dosahuje nejvyššího výkonu 198 kW (269 k) a točivého momentu 430 Nm. E-Transit tak bude nejvýkonnější ze všech plně elektrických dodávek nabízených na evropském trhu. Koncepce s pohonem zadních kol uděluje E-Transitu mimořádnou trakci i při plném zatížení.

Díky akumulátoru o využitelné kapacitě 67 kWh nabídne E-Transit dojezd až 350 km dle metodiky WLTP, jak vyplývá z předběžných výpočtů. To s rezervou postačuje k běžnému dennímu nájezdu v městském provozu i při zohlednění proměnlivých klimatických podmínek a hmotnosti přepravovaného nákladu. E-Transit je tak ideální volbou do městského provozu na pravidelné trasy a rozvážky v bezemisních zónách. Zákazníci přitom nemusí zbytečně platit za nadměrnou kapacitu akumulátoru, kterou by stejně nevyužili.

Jízdní režimy E-Transitu jsou přizpůsobeny jeho elektrickému pohonu. Speciální režim Eco přinese podle údajů Fordu při dynamičtější jízdě s nezatíženým vozem snížení spotřeby elektřiny o 8 až 10 procent. Režim Eco omezí nejvyšší dosažitelnou rychlost, reguluje akceleraci a optimalizuje fungování klimatizace. Funkce plánovaného temperování kabiny umožňuje naprogramovat, aby se kabina vyhřála/vychladila na požadovanou teplotu, zatímco je vůz připojen k nabíječce. Potřebná energie se tedy neodčerpává z akumulátoru, což přispěje k prodloužení dojezdu.

Ford E-Transit umožňuje nabíjení střídavým i stejnosměrným proudem. V Evropě bude dodáván se zabudovanou 11,3kW nabíječkou, která nabije akumulátor na 100 procent za 8,2 hodiny. Při nabíjení stejnosměrným proudem na rychlonabíječce podporuje E-Transit nabíjecí výkon až 115 kW, což stačí k doplnění akumulátoru z 15 na 80 procent přibližně za 34 minut.

V Evropě bude Ford nabízet celkem 25 konfigurací E-Transitu. Zákazníci si můžou vybrat mezi variantami Van, DCiV a podvozek, několika délkami a výškami a různými variantami celkové přípustné hmotnosti až do 4,25 t.

Ford E-Transit bude nabitý chytrými technologiemi

Sériově dodávaný modem FordPass Connect zajišťuje online připojení, které zákazníkům mimo jiné usnadňuje a zefektivňuje správu vozového parku. S E-Transitem zároveň přichází do užitkových vozů Ford komunikační a zábavní systém SYNC 4 s 12palcovou dotykovou obrazovkou, vylepšeným hlasovým ovládáním a na přání také s navigací rozšířenou o cloudové funkce. Díky aktualizacím na dálku se bude E-Transit v průběhu času postupně zdokonalovat a získávat nové funkce. Technologie jako rozpoznávání dopravních značek a inteligentní asistent rychlosti umožní správcům vozových parků zajistit dodržování rychlostních omezení nebo nastavit vlastní limity.

V návaznosti na úspěšné projekty s Transitem Custom Plug-in Hybrid zahájí Ford v roce 2021 na klíčových evropských trzích rozsáhlé provozní testy E-Transitu v reálném nasazení přímo ve vozových parcích vybraných zákazníků. Na evropský trh pak dorazí na jaře 2022.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze