Nehoda elektrického Audi e-tron ukázala něco, co jsme ještě neviděli

13
Nehoda elektrického Audi e-tron ukázala něco, co jsme ještě neviděli
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Viníkem nehody byl řidič Audi e-tron
  • Bateriový blok po oddělení od vozu začal doutnat
  • Spekuluje se o tajném aktivním prvku výbavy

Hodně netradiční nehoda se před pár dny stala v Britské Kolumbii, o které píše electrek.co. Účastníkem totiž bylo černé Audi e-tron, kterému po tvrdém nárazu do jiného vozidla kompletně odlétl blok s baterií v podlaze. Nyní se objevují otázky, zda se několik stovek kilogramů těžký blok oddělil od vozu automaticky v rámci bezpečnosti, nebo to byla jen čistá souhra náhod. Při vážných nehodách elektromobilů totiž často hrozí riziko požáru bateriového modulu a je dost pravděpodobné, že v Audi s tím počítali.


Když se podíváme na popis bezpečnostních prvků u modelu e-tron, nikde není zmínka o automatickém oddělení bateriového modulu v případě vážnější nehody. Tím ale pozitivní reakce na nehodu končí. Jejím viníkem totiž byl 31letý řidič za volantem Audi, který vysokou rychlostí projel červenou na semaforu. Narazil do vozu Toyota, ve kterém seděl 49letý řidič, jenž bohužel nehodu nepřežil. Oddělený bateriový blok však nejspíše zabránil požáru vozu, protože dle dostupných informací se z něj začal valit dým, a díky oddělení baterie bylo hašení mnohem jednodušší. A jak se k celé nehodě staví automobilka? Ani americké zastoupení značky zatím nevydalo žádné prohlášení, takže bude zajímavé sledovat, jak celá nehoda zahýbá s možnou bezpečností modelu e-tron.

Technické parametry Audi e-tron (2018) 50 quattro

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 901 × 1 935 × 1 616 mm, 2 560 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon230 kW, 313 koní, točivý moment: 540 Nm
Baterie71 kWh (63 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 120 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 24,1 kWh / 100 km, dojezd: 300 km
Cena od1 871 900 Kč
Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
Naposledy upraveno: 3. 2. 2023 16:12
To jsou zase spekulace jak za dob pocatku Tesly.
Urcite je zadouci aby pri nehodach odletovali nekontrolovane z aut nekolik stovek kilo tezke bloky…
Jiří Zýka
Jiří Zýka
kdy se fdrive přeměnilo na satirické periodikum? Docela jsem se zasmál při představě jak ta baterie přistane na bábě, všechno cajk, hlavně že řidič Audi přežil. By se ta baterie pak dala použít místo žuly jako zákryt hrobu. Zde leží ta, jež neuhnula mocné baterii Audi. Budiž to výstrahou ostatním.
Auta nemají při nehodách co odhazovat těžké díly, právě kvůli nezúčastněnému okolí.
Donie Brasco
Donie Brasco
Příjde čas zákazů parkování, dobíjení elektromobilů pod obchodními domy. Jen co první vyhoří i s lidma.
Petr Stejskal
Petr Stejskal
Ono úplně stačí, že začnou nehasitelně hořet.Potom každá garáž,tunel nebo jakýkoliv uzavřený prostor jsou dokonalou pastí pro všechny kolem.Ať žije ekologie.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze