Hodně netradiční nehoda se před pár dny stala v Britské Kolumbii, o které píše electrek.co. Účastníkem totiž bylo černé Audi e-tron, kterému po tvrdém nárazu do jiného vozidla kompletně odlétl blok s baterií v podlaze. Nyní se objevují otázky, zda se několik stovek kilogramů těžký blok oddělil od vozu automaticky v rámci bezpečnosti, nebo to byla jen čistá souhra náhod. Při vážných nehodách elektromobilů totiž často hrozí riziko požáru bateriového modulu a je dost pravděpodobné, že v Audi s tím počítali.
Když se podíváme na popis bezpečnostních prvků u modelu e-tron, nikde není zmínka o automatickém oddělení bateriového modulu v případě vážnější nehody. Tím ale pozitivní reakce na nehodu končí. Jejím viníkem totiž byl 31letý řidič za volantem Audi, který vysokou rychlostí projel červenou na semaforu. Narazil do vozu Toyota, ve kterém seděl 49letý řidič, jenž bohužel nehodu nepřežil. Oddělený bateriový blok však nejspíše zabránil požáru vozu, protože dle dostupných informací se z něj začal valit dým, a díky oddělení baterie bylo hašení mnohem jednodušší. A jak se k celé nehodě staví automobilka? Ani americké zastoupení značky zatím nevydalo žádné prohlášení, takže bude zajímavé sledovat, jak celá nehoda zahýbá s možnou bezpečností modelu e-tron.
Technické parametry Audi e-tron (2018) 50 quattro
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 901 × 1 935 × 1 616 mm, 2 560 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 230 kW, 313 koní, točivý moment: 540 Nm |
Baterie | 71 kWh (63 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 120 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 24,1 kWh / 100 km, dojezd: 300 km |
Cena od | 1 871 900 Kč |
Urcite je zadouci aby pri nehodach odletovali nekontrolovane z aut nekolik stovek kilo tezke bloky…
Auta nemají při nehodách co odhazovat těžké díly, právě kvůli nezúčastněnému okolí.