Nedávno uniklá rychlá verze Tesly o sobě prozradila další věc. Bude to nářez

Nedávno uniklá rychlá verze Tesly o sobě prozradila další věc. Bude to nářez
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Zadní elektromotor vozu posílí na 303 kW
  • Současně si auto udrží špičkový výkon v mnohem vyšší rychlosti
  • Zatím není známo, zda půjde o označení Plaid, či Ludicrous

Minulý týden se na svět dostala fotografie omlazené Tesly Model 3, která měla na víku dodatečnou nálepku připomínající verzi Plaid. Nyní to ale vypadá, že se možná bude jednat o provedení Ludicrous, jež nabídne ohromný výkon skrze dva instalované elektromotory, jak ukazuje příspěvek na sociální síti X, který v sobě ukrývá dokument z jihokorejského ministerstva životního prostředí. V něm je jasně uvedeno, že omlazený Model 3 dostane ve své „vrcholné“ specifikaci zadní elektromotor s výkonem 303 kW! Takový výkon mívají některé konkurenční elektromobily ve své nejlepší verzi a ještě je to dílem dvou elektromotorů. Tesla tak nejspíše přinese významné zlepšení dynamiky, protože původní Model 3 Performance má zadní elektromotor o výkonu 235 kW.


Naopak přední elektromotor se dle uniklého dokumentu nedočkal žádných změn. Původní hodnota 158 kW zůstává zachována, což ale vlastně vůbec nevadí. Pouhé sečtení výkonu by ale byla velká chyba. Ačkoliv se může zdát, že příští Model 3 bude ve vrcholné specifikaci raketou na kolech, elektromotory by mohly mít jiný převodový poměr a jinak by mohla být optimalizována distribuce výkonu na všechna čtyři kola. Podstatnou informací je, že podle dokumentu dosahuje zadní motor maximálního výkonu při mnohem vyšší rychlosti. Konkrétně se jedná o rychlost 109 km/h ve srovnání s dřívějšími 76 km/h. Další dobrou zprávou je, že vůz si nejspíše zachová hmotnost okolo 1,9 tuny, což opět přispěje k okouzlující dynamice i ve vyšších rychlostech.

Technické parametry Tesla Model 3 (facelift 2023) Long Range Dual Motor

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 720 × 1 849 × 1 441 mm, 1 903 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon366 kW, 498 koní, točivý moment: 493 Nm
Baterie78,1 kWh (75 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14 kWh / 100 km, dojezd: 629 km
Cena od1 241 990 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze