Aktualizováno 6. 10. 2017 13:00
Takový showroom není jen o krásném a minimalistickém designu, ale má i svojí druhou stranu. Od dobrého zdroje víme, že jde o investici, která se pohybuje v řádech desítek milionů korun, a to není rozhodně málo.
Podívejte se v následující galerii, jak takový showroom vypadá v reálných českých podmínkách, přesněji v brněnském autosalonu Auto Cardion.Původní informace z 5. 10. 2017
Prodeje už dávno nedělají jenom skvělé jízdní vlastnosti, líbivý design či dobrá výbava samotných aut. Čím dál více do prodejních čísel promlouvají také vaše dojmy z prostředí autosalonu či pocit, že se o vás skutečně někdo postará. Volvo přešlo před nějakým časem na filozofii, která vyznává pouze dvoulitrové čtyřválce, a to buď naftové, benzinové, nebo plug-in hybridní. A nově přechází také na zcela nový styl showroomů.
Prvotní myšlenka o nových showroomech kolovala ve Volvu už v roce 2014. O rok později se na této myšlence začalo pracovat a nyní je to už realita i v České republice. Prozatím tedy pouze v Brně, konkrétně v dealerství Auto Cardion Brno a SPX – CAR Zlín. Brzy se nové koncepce dočká také Auto Palace Brno, Autokomplex Matějka Olomouc a SRBA Servis Jíloviště. V nejbližší době se pak připojí Mach Motors České Budějovice a Auto Staiger Praha, následovat budou další dealerství na území celé naší země.
A o co vlastně jde? V prvé řadě o švédskou pohodu. Pro vás jako zákazníka je k dispozici hned několik prostorů, odkud můžete díky přítomnosti Wi-Fi pracovat. Občerstvení, krb či denní tisk, to vše vám má zpříjemnit vaše čekání v dealerství. Krásný severský design doplňují prosklené stěny, přes které vidíte rovnou pod ruce mechaniků. A to je jen zlomek novinek.
Zákazník si například může i objednat kávu či vyrazit přímo za technikem, který pracuje na opravě jeho vozidla. Každý zákazník získá s novým servisním konceptem „vlastního“ osobního technika, který se postará doslova o vše – od sjednání servisní schůzky až po provedení vlastního servisu nebo opravy. Poté vůz osobně předá s vysvětlením, jaké práce na něm provedl. Zákazník se díky tomu bude vždy setkávat se známou tváří a s člověkem, který již velmi dobře zná nejen daný automobil, ale i preference jeho majitele. Ten mu tak může plně důvěřovat.
Technici pracují v týmech, nikoliv každý sám za sebe. Za prosklenou stěnou mají k dispozici všechno nářadí, a tak není potřeba, aby někam odcházel. Před certifikací jednotlivých dealerství obdrží technik krokoměr a následně se mu měří kroky při standardní prohlídce vozidla. I tak Volvo myslelo na efektivitu nejen práce, ale také čas, a to především zákazníkova.
Pro zajímavost: Volvo v roce 2016 prodalo 550 tisíc vozidel. V roce 2020 by Volvo rádo zvedlo prodeje až na 800 tisíc vozidel ročně. K tomu má pomoci mimo jiné i nový styl showroomu, stejně jako modelová paleta, která nedávno přivítala Volvo XC60 a nejnovější přírůstek v podobě Volva XC40. A nejen to – Volvo chce být také mezi třemi značkami s nejvyšší zákaznickou spokojeností.