Závod Futures Contproduct Classic Rally Morava 2022 se jel o víkendu 17. a 18. září v kopcích táhnoucích se od Olomouce až po Šternberk. Během jízdy jsme navštívili například Svatý Kopeček, ale i docela vzdálený překrásný hrad Bouzov. Na samotný start se postavilo v sobotu před polednem 8 elektromobilů a jeden plug-in hybrid. Diváci tedy mohli obdivovat Hyundai Kona Electric, Peugeot e-2008, e-Niro, Volkswagen ID.4 GTX, Citigo iV, Mercedes-Benz EQC 400 4matic i Renault Megane Grandtour E-Tech plug-in hybrid.
Kromě nádherných výhledů si pořadatelé pro posádky připravili opravdový křest ohněm, jelikož první etapa RS (regularity stage) měřila téměř 90 km, druhá už byla s 73,24 km o kousek kratší a poslední během soboty měřila téměř 36 km. Celý první den se tak soutěžní posádky musely vypořádat s délkou tratě atakující 250 km, což při ostrém tempu bylo pro některá vozidla opravdu téměř na limitu. Navíc tratě byly vedeny po silnicích nižších tříd, které zrovna kvalitou nenahrávaly plynulé jízdě. Přes všechny tyto nástrahy se podařilo všem dojet do cíle, ale posádka s Mercedesem-Benz EQC 400 4matic byla diskvalifikována za 3. rychlejší průjezd měřeným úsekem. Kromě toho si všechny posádky posbíraly různé trestné body navíc. Například se jednalo o pozdní dojezdy, bloudění na trati či zkrácení tratě. My jsme sobotu zakončili s Peugeot e-2008 na krásném 4. místě se ztrátou na 2. posádku lehce přes 1 000 trestných bodů.
Druhý den byli všichni důkladně odpočatí na to, co jsme snad ještě v českém prostředí nezažili. Tratě pořadatelé postavili podle vzoru nedalekého kopce Ecce Homo, takže jsme mířili ihned od začátku do hor, kde na nás čekaly další 3 RS. Všechny shodně měly zakomponované převýšení a klikaté úzké silničky lemované stromy nebo svodidly. Opravdová zkouška pro elektromobily, ale i posádky vybavené jen základním chytrým telefonem, kde se jim často ztrácel signál GPS. Ke vší smůle dostala další posádka se Citigo iV třetí penalizaci za rychlost a byla diskvalifikována, nám se povedlo hned v první RS udělat chybu – šance na bednu tím padly, ale museli jsme obratem hájit boj o 4. místo, což se nám nakonec s vypětím všech sil povedlo a přidali jsme bronzovou příčku v poháru konstruktérů pro tým Peugeot.
O titulu mistra ČR v EcoRally je rozhodnuto
Vítězstvím v tomto závodě si posádka Michal Žďárský s Jakub Nábělek jedoucí s Konou Electric zajistila definitivní titul mistrů ČR v PHOENIX CONTACT Česká trophy v ecoRally před Tomášem Plesníkem s Petrem Kňákalem a mnou se ženou. K tomu zajistili i první místo pro stáj Hyundai v poháru konstruktérů před značkami Peugeot a Kia.
Poslední závod bude souboj o bednu ve spotřebě
Poslední letošní závod šampionátu PHOENIX CONTACT Česká trophy v ecoRally konaný v okolí Janovic nad Úhlavou o víkendu 4. až 6. listopadu přinese tuhý boj o 2. až 4. místo v poháru jezdců, ale i boj o každou spálenou kWh v poháru Česká trophy ve spotřebě v ecoRally. Pokud si chcete nejen se svým elektromobilem s námi porovnat síly, tak si udělejte volno a přihlaste se. Soutěž je otevřena pro každého.