Vyhráli jsme s Peugeotem 1. AGROTEC Eco Rally Hustopeče

Vyhráli jsme s Peugeotem 1. AGROTEC Eco Rally Hustopeče
Fotografie: Petr Vomáčka, fDrive.cz
  • První posádka vyhrála první místo v kategorii jízdy na přesnost
  • Druhá posádka byla stříbrná v kategorii jízdy na co nejnižší spotřebu

Závod 1. AGROTEC Eco Rally Hustopeče se na rozdíl od běžné rally jezdí v normálním provozu, je tedy nutné dodržovat předepsanou rychlost danou nejen pravidly silničního provozu, ale i pořadatelem závodu, jelikož každá odchylka znamená penalizační body. Vedení závodu pro závod stanovilo účastníkům ideální stopu v rámci trasy, kterou jsme museli jako závodníci nejlépe projet. V případě Hustopečí šlo o dvě etapy, kdy každá z nich měřila cca 150 km po malebném okolí Pálavy. Čekaly na nás desítky měřicích bodů, ve kterých se hodnotila odchylka od ideálního času, ale i aktuální rychlost. Ten, kdo překročil rychlost, dostal trestné body a dokonce musel před všemi posádkami potupně podepsat záznam z rychlostního radaru.

Na samotný závod 1. AGROTEC Eco Rally Hustopeče jsme se připravovali už delší dobu. Nakonec jsme den předem vyrazili po D1 do Hustopečí se zastávkou u Humpolce. Po příjezdu na místo jsme zjistili, že je v dané lokalitě jediná dobíjecí stanice s maximálním výkonem 50 kW na jediný DC kabel. Kvůli tomu se večer sešly 4 posádky u této jediné dobíjecí stanice a dlouho do noci se debatovalo o nadcházející akci i dalších zkušenostech.

1. AGROTEC Eco Rally Hustopeče

Příprava auta před závodem je důležitá

Samotné auto bylo pro nás výzvou, jelikož jsme s podobným vozem ještě nejeli, tedy jsme si museli vše nastavit a důkladně otestovat. Jedinou komplikací, která se nakonec vyřešila odvážnou jízdou, byl jednofázový nabíjecí kabel Typ2. Výsledkem byla pomalejší, ale odvážnější jízda v druhé části rallye, jelikož před odjezdem nám auto říkalo, že máme o celé 2 km nabito více, než je celá odpolední část. Nakonec jsme však dojeli s 5% rezervou kapacity baterie. Co se týče přípravy auta, bylo potřeba vyndat zadní plato, koberečky, nabíjecí kabel do klasické zásuvky, zjistit rychlost nabíjení a křivku nabíjení, seřídit si palubní displej tak, aby odpovídal potřebám řidiče, překontrolovat nahuštění pneumatik podle předepsaných norem, nainstalovat držák pro mobilní telefon s potřebnou aplikací Rabbit 2.0 pro rally a zadrátovat obě přední místa pro nepřetržité nabíjení mobilů.

Závod se jel v krásných scenériích Pálavy

V rámci závodu jako takového jsme jeli spíš na pocit a přesnost navigování než na samotné přístroje. Výsledkem je výhra v 5 RS (regularity stage), na 2 RS jsme byli druzí, na dalších dvou 3. Jednou jsme skončili na 4. místě kvůli souhře okolností, kdy nás nejdříve brzdil kamion, následně skupina cyklistů a začínající řidič v serpentinách a nakonec, aby toho nebylo málo, nám těsně před autem přeběhla srnka. Celkově jsme za překrásných 10 RS jedoucích se po okolí Pálavy nasbírali 11 449 trestných bodů, kdy 3 200 bodů bylo uděleno za pozdní dojezd 16 minut. Pozdní dojezd zaznamenaly všechny posádky, jelikož čas dojezdu v první etapě byl nastavený pořadateli extrémně přísně. Kromě toho jsme jako manželská posádka vyhráli i první místo za smíšenou posádku. Naše druhá posádka ve složení Marek Tomíšek a Jakub Motlík se v celkovém pořadí umístila na druhém místě v kategorii spotřeba.

Příští závod se jede už za pár dní

Pokud si chcete nejen se svým elektromobilem s námi porovnat síly, tak můžete už o víkendu 17. a 18. září při 1. Futures Contproduct CLASSIC RALLY MORAVA. Tento závod se jede po okolních cestách města Olomouc a svou přihlášku můžete podat do středy 14. září 12 hodin. Další informace k závodu najdete na webu pořadatele.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze