Po sobotním fiasku přišla při nedělním reparátu alespoň poloviční satisfakce. Stoffel Vandoorne se dokázal vyhnout veškerému zmatku na trati a ze čtvrtého závodu sezóny vyšel jako vítěz. Stejně jako o den dříve se ePrix po startu rozjížděla za zpomalovacím vozem. Nešťastníkem se stal překvapivý vítěz kvalifikace, nováček Nick Cassidy. Na hrbolaté trati doplatil na přemíru snahy, byť inženýrům reflektoval problém s brzdami, které se údajně při sešlápnutí brzdového pedálu zablokovaly. Vděčný mohl být alespoň za možnost pokračovat v závodě. Na trať se vrátil na 11. příčce.
From the lead, @NickCassidy_ spins out and rejoins in the midfield...
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) April 11, 2021
Live updates here >> https://t.co/sHOKGxvLZW#RomeEPrix pic.twitter.com/RfhuCtuu5X
Pozice lídra tak připadla na dalšího nováčka – Normana Nata a Venturi. Ten si ale své chvilky slávy příliš neužil. Přehnal se přes něho nejprve Pascal Wehrlein v Porsche a později i Vandoorne. Další výměna na čele nastala v momentě aktivace útočného módu. Taktovky se poprvé ujal Vandoorne.
Velké věci se v tu dobu děly v hlouběji v poli. Sedmá zatáčka jako by se tento víkend stala magnetem na incidenty. S velmi hrbolatým úsekem, na něhož navazovala, měla velké problémy většina jezdců a doplatil na to smolař víkendu Lucas di Grassi v Audi. Na jeho obranu byl nezaviněným účastníkem incidentu, v němž hrál hlavní roli Sébastien Buemi. Jeho vůz se v inkriminovaném místě mírně rozvlnil, čímž došlo k „pošťouchnutí“ zádě di Grassiho Audi. Následoval tvrdý náraz do zdi a konec pro brazilského pilota. Závod pokračoval pod plnými žlutými vlajkami.
Big moment for @LucasdiGrassi, the season 3 champion is out of the race...brings out the Full Course Yellow #RomeEPrix
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) April 11, 2021
Live updates here >> https://t.co/sHOKGxvLZW pic.twitter.com/Z6TawQLxBB
Po restartu se předvedl chytrým manévrem jezdec Mahindry – Alexander Sims, který brzkým útokem překvapil na druhém místě jedoucího Wehrleina. O chvíli později Wehrlein tratil znovu na úkor Nata. Černý den pro Audi pak podtrhl René Rast. I on se na zeď podíval pěkně zblízka a utrhl zavěšení pravého zadního kola. Na trať opět vyrazil safety car. Mezitím byly ukrojeny poslední minuty vyměřeného času závodu a po restartu jezdci najeli do posledního kola.
Vandoorne v klidu uhájil vedení před Simsem a dojel si pro druhé vítězství ve formuli E. Třetí původně dokončil Nato, nicméně jury se usnesla, že pro dosažení cíle využil více energie než umožňují pravidla a ze závodu Nata vyloučila. Na stupně vítězů tak vystoupal Wehrlein.
Poslední kolo po restartu připomínalo cílovou rovinku dostihových závodů, kdy jezdci ždímali poslední zbytky energie ze svých formulí. Příliš horlivý byl Nyck de Vries, který přilétl do souboje Bird – Rowland až jako třetí a všechny poslal do zdi. Jediný Rowland se se štěstím bariéře vyhnul a závod dokončil. de Vries si mimo zničeného auta odnesl za riskantní manévr ještě penalizaci do příští ePrix konané ve Valencii.
Lichotivé čtvrté místo urval po velkém boji Edoardo Mortara ve Venturi. Ustál otloukání ze strany BMW Maxmiliana Guenthera i Mitche Evanse a dalších a zapsal druhý nejlepší letošní výsledek. Body zapsal i tým NIO 333 za 9. místo Toma Blomqvista. Tímto výsledkem NIO nadále udrželo za sebou BMW, které letos tápe a je poslední. Sobotní vítěz Jean–Éric Vergne skončil těsně za bodovanými pozicemi jedenáctý.
Po čtvrté ePrix se na čele pořadí jezdců usadili piloti Jaguaru Bird a Evans. Nejblíže jim je nenápadný Robin Frijns z Envision Racing. Nutno ale poznamenat, že pořadí v první desítce je natěsnané. Konstruktérům vládne Jaguar před Mercedesem a DS Techeetah.
Další závody, opět dvojité, hostí za dva týdny španělská Valencie.
Výsledková listina
P. | Pilot | Tým | Ztráta | Nejrychlejší kolo | Bodový zisk |
---|---|---|---|---|---|
1. | S. Vandoorne | Mercedes-Benz Formula E Team | – | 1:41.820 | 26 |
2. | A. Sims | Mahindra Racing | +0.666 | 1:42.240 | 18 |
3. | P. Wehrlein | TAG Heuer Porsche Formula E Team | +2.346 | 1:42.752 | 15 |
4. | E. Mortara | ROKiT Venturi Racing | +5.018 | 1:41.825 | 12 |
5. | M. Guenther | BMW i Andretti Autosport | +5.305 | 1:42.065 | 10 |
6. | M. Evans | Jaguar Racing | +5.671 | 1:42.035 | 8 |
7. | A. da Costa | DS Techeetah | +6.133 | 1:41.838 | 6 |
8. | S. Buemi | Nissan e.dams | +9.795 | 1:42.362 | 4 |
9. | T. Blomqvist | NIO 333 FE Team | +12.032 | 1:42.003 | 2 |
10. | N. Mueller | Dragon/Penske Autosport | +12.872 | 1:42.839 | 1 |
11. | J. E. Vergne | DS Techeetah | +15.676 | 1:42.594 | |
12. | S. Camara | Dragon/Penske Autosport | +16.009 | 1:42.491 | |
13. | J. Dennis | BMW i Andretti Autosport | +16.352 | 1:41.369 | 1 |
14. | O. Turvey | NIO 333 FE Team | +17.134 | 1:42.419 | |
15. | A. Lotterer | TAG Heuer Porsche Formula E Team | +17.838 | 1:43.682 | |
16. | O. Rowland | Nissan e.dams | +21.140 | 1:41.975 | |
17. | A. Lynn | Mahindra Racing | +37.697 | 1:41.713 | |
18. | R. Frijns | Envision Racing | +43.103 | 1:41.581 | |
S. Bird | Jaguar Racing | DNF | |||
N. de Vries | Mercedes-Benz Formula E Team | DNF | |||
N. Cassidy | Envision Racing | DNF | |||
R. Rast | Audi Sport ABT Schaeffler | DNF | |||
L. di Grassi | Audi Sport ABT Schaeffler | DNF | |||
N. Nato | ROKiT Venturi Racing | DNF |