MOL provozuje v Česku také svoje nabíjecí stanice pro elektromobily a plug-in hybridy, z toho 24 standardních rychlonabíjecích a 2 ultrarychlé. Kde všude nabíjecí stanice MOL najdete, se dozvíte v naší mapě nabíjecích stanic. Do včerejšího dne bylo v rámci pilotního provozu nabíjení zdarma, nutná byla jen aktivace nabíjení obsluhou čerpací stanice. Dnešním dnem se nicméně za nabíjení začíná platit. Režim zůstává stejný, pro nabití je tedy nutné toto vyžádat u obsluhy čerpací stanice, nově zaplatit hotově či kartou a obsluha poté manuálně spustí nabíjení. Komfortní spuštění nabíjení a jeho ovládání přes mobilní aplikaci MOL Plugee bude spuštěno až v květnu a zatím v provozu není. Přes aplikaci bude možné nabíjet pohodlně na více než 165 nabíjecích stanicích MOL ve střední a východní Evropě.
Kolik se platí za nabití?
- AC nabíjení – 259 Kč
- DC standardní rychlonabíjení – 333 Kč
- UFC ultrarychlé nabíjení – 459 Kč
Za nabíjení se platí netypicky paušálně, nikoliv podle odebrané energie. To výrazně nahrává majitelům vozů s větší a vybitou baterií, naopak pro majitele elektromobilů s menší baterií je tento způsob účtování nevýhodný. Níže uvádíme příklady, kolik zaplatí jednotliví majitelé elektromobilů s různě velkými bateriemi v přepočtu na kWh, pokud by chtěli u MOL nabít celou kapacitu baterie. Pokud by tak u MOL chtěl nabíjet majitel zcela vybité Tesly Model X nebo S či například Audi e-tron, dostane se na relativně příznivé ceny kolem 4 Kč i pro rychlonabíjení a cenu kolem 5 Kč pro ultrarychlé nabíjení, což jsou nejnižší ceny za takové nabíjení v Česku. Celou kapacitou baterie ale většinou nabíjet nebudete, reálné ceny tak budou o něco vyšší.
Pro majitele aut s kapacitou baterie kolem 60 a 70 kWh je nabíjení u MOL dle nových podmínek také ještě cenově únosné, nicméně pro majitele auta s malou baterií, jako je například Škoda Citigo e-IV nebo Hyundai Ioniq se na nabíjecích stanicích MOL vůbec nevyplatí nabíjet vzhledem k velmi vysoké ceně v přepočtu na kWh. Už pro majitele aut s baterií kolem 50 kWh, jako je Peugeot e-208, e-2008 nebo Opel Corsa-e, se nabíjení na MOL stanicích nevyplatí.
Elektromobil | Využitelná kapacita baterie | Přepočítaná cena na kWh – AC nabíjení | Přepočítaná cena na kWh – DC nabíjení | Přepočítaná cena na kWh – UFC nabíjení |
---|---|---|---|---|
Tesla Model S Long Range | 97 kWh | 2,67 Kč | 3,43 Kč | 4,6 Kč |
Audi e-tron | 86,5 kWh | 3 Kč | 3,84 Kč | 5,2 Kč |
Škoda Enyaq iV 80 | 77 kWh | 3,36 Kč | 4,32 Kč | 5,84 Kč |
Tesla Model 3 | 74 kWh | 3,5 Kč | 4,5 Kč | 6,08 Kč |
Hyundai Kona Pro | 64 kWh | 4 Kč | 5,2 Kč | 7 Kč |
Volkswagen ID.3 | 58 kWh | 4,46 Kč | 5,74 Kč | 7,75 Kč |
Peugeot e-208 | 45 kWh | 5,75 Kč | 7,4 Kč | 10 Kč |
Škoda Citigo-e iV | 32,3 kWh | 8 Kč | 10,3 Kč | nepodporuje |
Jo a proč by Citigo nemohlo nabíjet na UCF, když to řidič zaplatí.