Jak jsme vás již několikrát na fDrive.cz informovali, MOL se chystá výrazně vstoupit na český trh s nabíjením elektromobilů. To dosud bylo doménou zejména tří hráčů v podobě ČEZu, PRE a E.ONu. MOL ale ještě letos zprovozní 22 rychlonabíjecích stanic po celém Česku, další bude postupně stavět v příštím roce. Tím se zařadí mezi největší poskytovatele rychlonabíjení elektromobilů v Česku.
O stavbě nabíjecích stanic, které jsou vždy umístěny u čerpacích stanic MOL, jsme vás průběžně informovali. Seznam lokalit naleznete níže s tím, že zhruba polovina stanic bude spuštěna v listopadu 2019, zbylé pak do konce roku. Některé měly být již spuštěny, ale jak nám potvrdila obsluha na čerpací stanici, kvůli technickým problémům byl start odložen a momentálně probíhá pouze testovací pilotní provoz. MOL chystá velkou tiskovou konferenci ke spuštění stanic na 21. listopadu a hned po ní by měly být stanice spuštěny veřejně. My jsme už nyní zachytili kompletně dokončenou a spuštěnou nabíjecí stanici u dálnice D8 u Varvažova, veřejnost na ní však prozatím nabíjet nemůže.
Budou také ultra-rychlé stanice
Všechny nabíjecí stanice budou rychlonabíjecí s výkonem 50 kW a konektory CCS i ChaDeMo, doplněné pak o AC nabíjení skrze klasický Mennekes Typ 2. Nabíjecí stanice dodá Siemens. Nabíjecí stanici tohoto typu elektromobilisté znají například z pražské lokality Metropole Zličín od PRE. Dvě lokality, konkrétně 33. kilometr dálnice D1 směr Brno a 17. kilometr dálnice D2 směr Bratislava, pak budou u MOLu doplněny také o ultra-rychlé stanice s výkonem až 150 kW. Obě umístění jsou vzhledem k poloze hned u dálnice strategické a velmi pohodlné pro dlouhé cestování. Pokud máte vůz schopný nabíjení vysokým výkonem, budou pro vás tyto stanice jasnou volbou.
Nabíjení za korunu spustí obsluha
MOL zvolil na startu poměrně netypický systém obsluhy nabíjení. Spuštění i zastavení nabíjení totiž bude provádět obsluha čerpací stanice u pokladny, které je potřeba zaplatit nejdříve poplatek za nabíjení. Ovládání pomocí mobilní aplikace nebo čipové karty chystá MOL až na později. Úvodní zaváděcí ceny, se kterými MOL počítá na poměrně dlouhou dobu, jsou přitom velmi příznivé. Jak za pomalé AC, tak za rychlé DC nabíjení zaplatíte pouze 1 Kč, přičemž se jedná o paušální poplatek nezávislý na tom, kolik kWh nabijete, nebo jak dlouhou dobu u stanice strávíte.
Na informačních tabulích, které už u nabíjecích stanic vyrostly, jsou zmíněny také plné ceny po skončení pilotního provozu, jež jsou velmi vysoké. Za DC nabíjení zaplatíte 333 Kč a za pomalé AC nabíjení 259 Kč. Při těchto cenách by nabíjení bylo velmi nevýhodné zejména pro majitele vozů s menší kapacitou baterie nebo pro všechny, kteří potřebují nabíjet jen menší množství energie. Dle vyjádření MOLu ale tyto ceny zatím provozovatel nehodlá aplikovat, a poměrně dlouho tak bude možné nabíjet jen za korunu.
Seznam nabíjecích stanic MOL
Lokality se stojany s rychlým 50kW + ultra-rychlým 150kW nabíjením
- Dálnice D1, km 32,7 Bělčice, směr Brno
- Dálnice D2, km 17 Velké Němčice, směr Bratislava
Lokality se stojany s rychlým 50kW nabíjením
- Praha – Chodov, Turkova ul., dálnice D1, km 1, směr do centra
- Praha – Chodov, Kaplanova ul., dálnice D1, km 1, směr z centra
- Praha – Barrandov, ul K Barrandovu., směr do centra
- Praha – Evropská ul., směr do centra, u Nádraží Veleslavín
- Praha – Kbelská ul., směr do centra, u Nádraží Veleslavín
- Brno – Bítešská ul.
- Brno – Ostravská ul.
- Brno – Sedláčkova ul.
- Plzeň, Domažlická (Lesní zátiší 573, Plzeň – Vejprnice)
- Dálnice D1, km 96, Humpolec, směr Praha
- Dálnice D1, km 144,5 Velké Meziříčí, směr Brno
- Dálnice D1, km 227,7 Vyškov, směr Brno
- Dálnice D2, km 17,2, Velké Němčice, směr Brno
- Dálnice D5, km 22,6 Králův Dvůr – Počaply, směr Praha
- Dálnice D5, km 36,4 – Počaply, směr Plzeň
- Dálnice D5, km 37 – Počaply, směr Praha
- Dálnice D8, km 78 Varvažov, (v obou směrech)
- Dálnice D46, km 5, Pustiměř, směr Olomouc
- Velké Meziříčí – Karlov
Ty ceny potom a chybějící aplikaci a autorizaci radši ani nebudu komentovat. Zoufalství hned na začátku.
Nepochopím.
Takže super je, že staví nabíječky - velké plus, naproti tomu jen 50kW, a jen 2 nabíječky se 150 kW - velké mínus, o proti SC, která je tu už 7 let a od zařátku má 120-150 kW!
Za další nabíjení za 1 korunu - super, vůbec pak nevadí aktivace u poklady, proč?
Ale pak studená sprcha, cena po testovacím období 250-330 Korun!!! To si dělají srandu? A fakt si myslí, že tam pak budou jezdit nabíjet?
Co je tak těžkého dát "normální" cenu za skutečně odebranou elektřinu v kWh?