Na trh přijíždí Mercedes-Benz GLC hybrid

Na trh přijíždí Mercedes-Benz GLC hybrid
  • Hybridní SUV zrychlí z klidu na 100 km/h během 5,9 vteřiny
  • Čistě na elektřinu ujede 30 kilometrů

Automobilka s hvězdou ve znaku nedávno lehce překopala názvy svých modelů. Označení motorů se nyní odlišuje v názvu pouze malým „d“ pro diesel a písmenem „e“ pro hybrid nebo elektrickou variantu. V případě zážehového motoru nenaleznete na zádi nic. Německá automobilka taky přidružila terénní modely ke klasickým. Model GLS se nám má vrýt do paměti jako terénní varianta třídy S, GLA patří k modelu A a tak dále.

Na český trh nyní přijíždí model GLC ve variantě kupé. Kupé do terénu zažívají v poslední době neskutečný boom, a tak se dal příchod tohoto modelu dost dobře předpokládat. Studii Concept GLC Coupé jsme mohli vidět již při její světové premiéře v Šanghaji v roce 2015. Typické tvary kupé na zvýšeném podvozku se promítly téměř beze změn do sériové výroby. Vozu samozřejmě nebude chybět trvalý pohon všech kol 4MATIC s 9stupňovou samočinnou převodovkou 9G-TRONIC. Na přání se dodávají dvě varianty podvozku s plynule nastavitelnými tlumiči: novým systémem DYNAMIC BODY CONTROL s ocelovými pružinami a vícekomorovým vzduchovým odpružením AIR BODY CONTROL.

Mercedes-Benz GLC (2016)

„GLC Coupé přináší novou interpretaci našeho kultovního designu kupé Mercedes-Benz a symbolizuje bipolaritu naší značky,“ říká Gorden Wagener, šéfdesigner společnosti Daimler AG. „GLC kupé je ‚hot and cool‘. Svou smyslnou čistotou tvarů dokonale ztělesňuje naší designérskou filozofii a reprezentuje moderní luxus,“ dodává Wagener.

Aerodynamika se začíná v automobilkách velmi řešit a malý otesánek s hvězdou na přídi se chlubí součinitelem aerodynamického odporu vzduchu 0,31 a čelní plochou 2,53 m2. Nové GLC kupé je k dispozici v celkem osmi modelových variantách. Máte na výběr mezi čtyřmi vznětovými a čtyřmi zážehovými motory, a to včetně hybridní verze s možností vnějšího nabíjení.

Plug-in hybrid s označením GLC 350 e 4MATIC se umí rozjet až na 235 km/h a disponuje silou o stejné hodnotě 235 kW (320 koní). Emise podle cyklu NEDC činí 59 až 64 g CO2/km, což je nový rekord v tomto segmentu. Bezpochyby to bude v reálném provozu víc, avšak víme jak fungoval systém ve třídě C, a tam se nám spojení benzinového a elektrického motoru moc líbilo. Reálná spotřeba i emise byly vyšší, ale když vůz berete jako sportovní náčiní, spotřeba je i tak víc než dobrá. S čistě elektrickým pohonem lze ujet více než 30 km zcela bez lokálních emisí a spolupráce obou motorů zajistí zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze